Hej har 21mm förgasare på moppen och jag kan inte gasa fullt... Moppen gör runt 70-80 om jag gasar med handtaget, men om jag drar i vajern så går den 95 :/ Tror ni det hjälper med Snabbgas?
GHFear skrev:Hej har 21mm förgasare på moppen och jag kan inte gasa fullt... Moppen gör runt 70-80 om jag gasar med handtaget, men om jag drar i vajern så går den 95 :/ Tror ni det hjälper med Snabbgas?
Nja, skulle dock säga att du behöver en kortare gasvajer
GHFear skrev:Hej har 21mm förgasare på moppen och jag kan inte gasa fullt... Moppen gör runt 70-80 om jag gasar med handtaget, men om jag drar i vajern så går den 95 :/ Tror ni det hjälper med Snabbgas?
Nja, skulle dock säga att du behöver en kortare gasvajer
/// ställa in den korret
finns juh inställniungs snipplar både uppe och nere på vajern!
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Om du kortar vajerhöljet får du ju motsatt effekt....
Då blir vajern längre.
Gör så att du monterar ihop, och sedan justerar du på gashandtaget och förgasaren så att vajern blir så pass sträckt ( precis som när man justerar handbroms på en cykel ) att du bara har liite spel i gashandtaget.
Räcker det inte då får du skaffa snabbrulle.
Flesta scootrarna har ju 12mm original, så de har väldigt liten rulle i gashandtaget. Nu ska den helt plötsligt klara 9mm slag till, så det är inte omöjligt att det inte räcker helt enkelt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever