Tja har en Derbi Extreme 04:a med ett ostrypt beta rr originalrör.
Kör med 78 munstycke och det borde räcka?
Har kört med det röret i 2 dagar och den går jättebra när den väl är igång. Men när den är kall är den så väldigt svårstartad! Helt omöjligt att kicka igång den så man får springa! Kan inte fatta varför den gör så när den aldrig varit sån förut. Nån som har något bra svar på varför den är så?
willemedDERBIN skrev:tändstiftet !
det ska man alltid byta om den är svår startad !
du kan titta färgen på det medans du håller på !
Kollade om stiftet hade gnista men jag kunde inte se någon. Tog då mitt gamla och kollade om den hade gnista och de hade den ju. Drog då dit de och den starta på första kicken... Men sen när jag hade kört färdigt och den blev kall så va det samma sak... Ska jag köpa ett nytt stift då tro?
willemedDERBIN skrev:tändstiftet !
det ska man alltid byta om den är svår startad !
du kan titta färgen på det medans du håller på !
Kollade om stiftet hade gnista men jag kunde inte se någon. Tog då mitt gamla och kollade om den hade gnista och de hade den ju. Drog då dit de och den starta på första kicken... Men sen när jag hade kört färdigt och den blev kall så va det samma sak... Ska jag köpa ett nytt stift då tro?
helt nytt !
med värmeskala 9 !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
köpte ett nytt med värmeskala 9 och den gick bra att starta första gången. Men sån när den blivit kall så är det omöjligt att kicka igång den det är som att den inte tänder och så blir den sur för tändstiftet blir vått... Inget annat som kan bero på de?
DerbiTobbe skrev:köpte ett nytt med värmeskala 9 och den gick bra att starta första gången. Men sån när den blivit kall så är det omöjligt att kicka igång den det är som att den inte tänder och så blir den sur för tändstiftet blir vått... Inget annat som kan bero på de?
dåligt inställd förgasare !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Ingen skillnad när man pillar på luftskruven... Min farsa trodde det var för att jag har tagit på ett annat rör men det är ju ändå ett originalrör. Den har nu även börjat blöddra men den gör bara det ibland.
Har även en fråga om själva röret. Med mitt rör toppade den cirka 70 om man låg i backe för den kunde man varva till 10k på varje växel men men röret som är på nu är det som att den stryper på 8-9k varv. nästan som om jag skulle ha strypt cdi för det känns som om den skulle kunna varva så mycket mer. Axxet och vridmomentet är grymt mycket bättre än förra men den toppar ju bara 60-65 på rakan fast det känns som om den skulle kunna mer