Hej alla, jag är ny här och jag har lite problem med moppen.
Tänkte kolla med er om ni kan hjälpa mig med mitt bekymmer.
Har en Yamha Jog RR som krånglar för mig lite, just nu startar den inte och jag tror att det har med luftskruven att göra då jag har gjort rent förgasaren.
Den funkade kanon nu i två dagar tills igår kväll då ville den inte vara med längre, vad kan det bero på?
Nu när jag gick ut för att starta den med elstarten small det till som fan och jag höll nästan på att skita på mig, kanske någon granne som fick matreal i byxan vad vet jag...
Det har med tomgångsskruven och luftskruven att göra antagligen, gjorde även rent luftfiltret.
Nu startar den igen och går fint, men det gjorde den förra gången också tills den var helt död.
peet skrev:Nu ryker det som en jävla ångbåt när jag startar den, vad kan detta bero på?
Olja tar den så det är det inget fel på, kan den få förmycket olja?
peet skrev:Nu ryker det som en jävla ångbåt när jag startar den, vad kan detta bero på?
Olja tar den så det är det inget fel på, kan den få förmycket olja?
Mvh
Inga proffs på detta!!!
hmm vad har du för setup + munstycke? testa skruva om förgasarn för säkerhets skull låter som huvudmunstycket skulle ha ett skräp i sig?
Problemen växer på min lilla moppe och nu är det så att när den är fixad och fungerar kanon så ryker det som fan från avgasrörets ände med en konsig doft...
När sedan moppen stått stilla över natten så går det inte att kicka eller starta med elstarten, vad beror detta på?
Varit borta ett tag...
Den har ju separat oljetank, är vattenkyld.
Det går inte att trycka ner kicken överhuvet taget och trycker du in elstarten klickar det bara, detta gjorde den innan jag fixade till den med sedan släppte det och jag fick igång den igen. Nu är det likadant igen, Det läckte lite från vattenslangen in till förgasaren men jag tog stripes runt båda ändar så nu är det bra.
Börjar tröttna lite nu, finns det någon som kan hjälpa mig?
Ryker den? Typ samma färg som vatten ångor? Kan vara din topplocks packning som har gått sönder tyvärr, då brukar dem ryka. Även som du beskriver det att kicken är stum, så kan ju min fantasi gå så långt att den har läckt in så mycket vatten när den stått så det har runnit ner vatten i vevhuset och ev. fått ramlagrena att rosta? Plocka bort variator-kåpan och kolla så allt står rätt till där bakom. Och om du kan snurra på remskivan-fram.
jarken skrev:Ryker den? Typ samma färg som vatten ångor? Kan vara din topplocks packning som har gått sönder tyvärr, då brukar dem ryka. Även som du beskriver det att kicken är stum, så kan ju min fantasi gå så långt att den har läckt in så mycket vatten när den stått så det har runnit ner vatten i vevhuset och ev. fått ramlagrena att rosta? Plocka bort variator-kåpan och kolla så allt står rätt till där bakom. Och om du kan snurra på remskivan-fram.