Koppla jvc högtalare som soundbord. HJÄLP!

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Koppla jvc högtalare som soundbord. HJÄLP!

Inlägg av Riejuman »

köpte idag ett par jvc högtalare för 600 för att jag tänkte göra ett sound bord till min kymco men undrar hur man kopplar dem och? det är två sladdar(skalade) som går från varje högtalare och undrar vart de skall? en till batteriet och en till en audi in uttag från varje högtalare? har faktist ingen aning hur man kopplar dem så jag behöver hjälp! men det stårpå dem att de är bil högtalare men jag har en adapter där hemma som jag skulle kunna använda om det skulle behövas

Tacksam för snabbt svar! :D
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Du behöver en förstärkare ;), som du sen kopplar högtalarna på sen har du ingång, köp ett slut steg med aux elr rca ingång, så kan du ha mobilen att spela med :D
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

xytoo skrev:Du behöver en förstärkare ;), som du sen kopplar högtalarna på sen har du ingång, köp ett slut steg med aux elr rca ingång, så kan du ha mobilen att spela med :D
ge en länk på förstärkare gärna :D
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Riejuman skrev:
xytoo skrev:Du behöver en förstärkare ;), som du sen kopplar högtalarna på sen har du ingång, köp ett slut steg med aux elr rca ingång, så kan du ha mobilen att spela med :D
Det beror på om du har steg i stereon eller inte. Men oftast så finns det i dom vanligaste stereorna, om du har det kan du köra vanliga högtalare på det.

Edit: om då skall du koppla högtalarna till stereons ut-gångar, ingångar är till för externa ljudkällor så som mp3,mobil och cd-växlare mm.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

KarlssoN^ skrev:
Riejuman skrev:
Det beror på om du har steg i stereon eller inte. Men oftast så finns det i dom vanligaste stereorna, om du har det kan du köra vanliga högtalare på det.

Edit: om då skall du koppla högtalarna till stereons ut-gångar, ingångar är till för externa ljudkällor så som mp3,mobil och cd-växlare mm.
De bror på ;), han har ju inte sagt att han hade en stereo och jag gissar på att han vill få musiken från mobilen, och då måste han ha ett slutsteg, sen tror jag en stereo brukar ge 4*50w elr något, och har han bra högtalare så orkar aldrig stereon driva dom :), länka vilka högtalare så ska jag leta efter ett bra slutsteg :)
Användarens profilbild
aerox110cc
Svårstartad skrothög

Inlägg av aerox110cc »

det är inga värsting högtalare. köp en stereo och koppla in, dom orkar driva dom garanterat. annars köper du bara ett sånt slutsteg som följer med i soundborden - http://www.twostroke.se/product.asp?product=20772
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

Undrar om denna passar mina högtalare?och om jag behöver kablarna som är ovanför den?

http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... parts.html
:D
Skriv svar