Cylinder-Tråden! Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

Born2Ride skrev:
Josef Jabbari skrev:ni kanske vet att jag vann senaste auktionen på barkit 80cc cylindern
men frågan är kan jag köra med den på min sherco hrd utan att byta vev
Tveksamt, jag hade inte gjort det iallafall!
hade bytt vev o veta jag är säker i stället för att köra med den gamla och ALLTING skär ^^
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Cpiaxel
Elmoped

Inlägg av Cpiaxel »

Vilken Cylinder ska man ha till Turbokit lacada?
"JAG GILLAR BARN" Citat av Nils K
Användarens profilbild
daben
Svårstartad skrothög

Inlägg av daben »

Ska köpa Ny cylinder till min Derbi Senda r 02:) Jag vill ha en trimcylinder men jag vill absolut inte byta vev. Alltså en cylinder som är lite starkare än originalet. Funderar på airsal 50 cc sport . Någon som prövat den eller har något annat förslag?

Tacksam för svar!:)
Kolla hjärtans gärna in mitt derbiprojekt!:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=30746

Och när du kollat... KOMMENTERA!!:D
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

Cpiaxel skrev:Vilken Cylinder ska man ha till Turbokit lacada?
orginal funkar bra, annars så 50cc sport, kanske duger till en 70cc sport med.
daben skrev:Ska köpa Ny cylinder till min Derbi Senda r 02:) Jag vill ha en trimcylinder men jag vill absolut inte byta vev. Alltså en cylinder som är lite starkare än originalet. Funderar på airsal 50 cc sport . Någon som prövat den eller har något annat förslag?

Tacksam för svar!:)
du måste ju kolla så du inte har slitit ut den veven du har. ( känn efter glapp på vevstaken, den får glappa i sidled men inte "upp och ner" axielt glapp heter de va? glappar den axielt måste den bytas ut.) är den frisk så kan du köra med 70cc sport utan att byta veven. men hur länge de håller beror på körsätt... tokvarvar du inte konstant så borde de hålla.

skillnaden mellan 50cc sport och org cylindern är att sport varvar mer, du kmr inte märka alltför stor skillnad dvs. airsal har ett 70cc sport kit, de varvar inte så mkt och är rätt snällt mot veven.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
daben
Svårstartad skrothög

Inlägg av daben »

Bra. Tack:) Men hur är det med kvaliten på airsal 70 cc. 50- kubikaren har jag användt förut men inte 70:n. Och skötsel och sånt kan inte jättemycket om motorer och sånt vill helst inte pilla för mycket med förgasaren. Veven är i bra skick. Den glappar la nån centimeter åt sidan men inget upp och ner så de borde väll gå. Han som hade den innan har precis bytt vevstakslager och sånt så. Tack för svar:)
Kolla hjärtans gärna in mitt derbiprojekt!:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=30746

Och när du kollat... KOMMENTERA!!:D
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

daben skrev:Bra. Tack:) Men hur är det med kvaliten på airsal 70 cc. 50- kubikaren har jag användt förut men inte 70:n. Och skötsel och sånt kan inte jättemycket om motorer och sånt vill helst inte pilla för mycket med förgasaren. Veven är i bra skick. Den glappar la nån centimeter åt sidan men inget upp och ner så de borde väll gå. Han som hade den innan har precis bytt vevstakslager och sånt så. Tack för svar:)
Köp 70cc.
Fille101
Elmoped

Inlägg av Fille101 »

Tänkte köpa ny cylinder. Funderar på någon av dessa.
Barikit 70cc: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452
Airsal sport 73cc: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12151
Airsal T6 racing 80cc: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13406

Behöver man byta vev på någon av cylindrarna. Vilka lirar bäst med giannelli 2t?
Användarens profilbild
Hebbex
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbex »

Fille101 skrev:Tänkte köpa ny cylinder. Funderar på någon av dessa.

Behöver man byta vev på någon av cylindrarna. Vilka lirar bäst med giannelli 2t?
Du behöver inte byta vev men jag skulle rekommendera att du gör det.
Annars så kan vissa saker gå sönder.

Gianelli 2t är till 50/70cc så jag skulle välja Barikit.
D3nnis skrev:varför får jagont i magen och blir bajsnödig när jag dricker monster?
Nej
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Fille101 skrev:Tänkte köpa ny cylinder. Funderar på någon av dessa.

Ingen större skillnad på dom..
Köp 80cc.
beta1994
Elmoped

Inlägg av beta1994 »

hej nu skall jag köpa en airsal 70cc och jag undrar var jag skall göra för att vara på den säkra sidan att den inte skär och om jag måste skaffa en adapter till röret om utblåset är större på den en orgcylindern? om ni kan ge några snabba tips så skulle det vara jätte snällt :DDD
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

beta1994 skrev:hej nu skall jag köpa en airsal 70cc och jag undrar var jag skall göra för att vara på den säkra sidan att den inte skär och om jag måste skaffa en adapter till röret om utblåset är större på den en orgcylindern? om ni kan ge några snabba tips så skulle det vara jätte snällt :DDD
ha röret ostrypt, skaffa en adapter, byt upp dig i munstycke så att elektroden blir brun på tändstiftet. sök upp en guide här på tsr om hur man ställer in förgasaren.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

beta1994 skrev:hej nu skall jag köpa en airsal 70cc och jag undrar var jag skall göra för att vara på den säkra sidan att den inte skär och om jag måste skaffa en adapter till röret om utblåset är större på den en orgcylindern? om ni kan ge några snabba tips så skulle det vara jätte snällt :DDD
Utblåset lär vara lika på dom.
Det enda du egentligen behöver göra är att skaffa större munstycke.
Och kanske byta kopplingsfjädrar om du har otur.
beta1994
Elmoped

Inlägg av beta1994 »

tackar tackar men är utblåset lika stort på org som på airsal:en? :)
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

beta1994 skrev:tackar tackar men är utblåset lika stort på org som på airsal:en? :)
Ja.
DeRbISm
Elmoped

Inlägg av DeRbISm »

Tjenare, funderar på malossi (MHR) 80cc till min Derbi Senda extreme sm men vad mer MÅSTE jag byta på den? Tack på förhand //Hampus
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

DeRbISm skrev:Tjenare, funderar på malossi (MHR) 80cc till min Derbi Senda extreme sm men vad mer MÅSTE jag byta på den? Tack på förhand //Hampus
Munstycke.
DeRbISm
Elmoped

Inlägg av DeRbISm »

men vev, förgasare, insug och membran då? de va en kompis som sa de till mig:D
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

DeRbISm skrev:men vev, förgasare, insug och membran då? de va en kompis som sa de till mig:D
Nej munstycke är det ända du måste byta, men insug och förgasare är alltid bra att byta, med en 21mm så får man bra drag!
DeRbISm
Elmoped

Inlägg av DeRbISm »

vad ska jag ha då? storlek märke?
Även kallad Pontus eller robin!! de är min andra lådsas morfar som kallar mig Robin:P
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

DeRbISm skrev:vad ska jag ha då? storlek märke?
Dellorto PHBG Black Edition 21mm är bäst.
DeRbISm
Elmoped

Inlägg av DeRbISm »

siiimooon skrev:
DeRbISm skrev:vad ska jag ha då? storlek märke?
Dellorto PHBG Black Edition 21mm är bäst.
okej tackar :D
Även kallad Pontus eller robin!! de är min andra lådsas morfar som kallar mig Robin:P
whizzlarn
Elmoped

Inlägg av whizzlarn »

DeRbISm skrev:Tjenare, funderar på malossi (MHR) 80cc till min Derbi Senda extreme sm men vad mer MÅSTE jag byta på den? Tack på förhand //Hampus
Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk ;)
DeRbISm
Elmoped

Inlägg av DeRbISm »

whizzlarn skrev:
Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk ;)
har beställt vev 46mm, malossi (MHR) 80cc och dellorto 24mm men vet inte vad jag ska ha för insug och membran ;( vad har du?
whizzlarn
Elmoped

Inlägg av whizzlarn »

DeRbISm skrev:
whizzlarn skrev:
har beställt vev 46mm, malossi (MHR) 80cc och dellorto 24mm men vet inte vad jag ska ha för insug och membran ;( vad har du?
Jag har KRD metall insug samt Malossi VL17 (finns inte ens i sverige O:?) membran. Men du kan inte ha en 46mm vev till den cylindern!
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

DeRbISm skrev:
whizzlarn skrev:
Då blir du tvungen att porta om cylindern och använda spacer för att cylindern ska passa.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

siiimooon skrev:
DeRbISm skrev:
whizzlarn skrev: Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk ;)
Då blir du tvungen att porta om cylindern och använda spacer för att cylindern ska passa.
vad äre max 41 i slag för den cylindern eller vad äre ?

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

willemedDERBIN skrev:
siiimooon skrev:
DeRbISm skrev: har beställt vev 46mm, malossi (MHR) 80cc och dellorto 24mm men vet inte vad jag ska ha för insug och membran ;( vad har du?
Det är 40mm original, så ska man ha mer slag ska man helst porta den.
Och självklart ha en spacer om man inte vill försöka få kolven och toppen att bli ett med varann.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

siiimooon skrev:
willemedDERBIN skrev:
siiimooon skrev: Då blir du tvungen att porta om cylindern och använda spacer för att cylindern ska passa.
Det är 40mm original, så ska man ha mer slag ska man helst porta den.
Och självklart ha en spacer om man inte vill försöka få kolven och toppen att bli ett med varann.
men det kan säkert bli roligt ..inte att dem får så mycket av varandra ändå ...

BOT !
vad den nu än var ...

DeRbISm
Elmoped

Inlägg av DeRbISm »

whizzlarn skrev:
DeRbISm skrev:
whizzlarn skrev: Om du ska ha den vanliga MHR (alltså inte replican) så skulle jag byta iaf vev, insug, rör & 24mm förgasare! Har själv den cylindern & lirar på 28mm pwk ;)
Jag har KRD metall insug samt Malossi VL17 (finns inte ens i sverige O:?) membran. Men du kan inte ha en 46mm vev till den cylindern!
men jag skulle få ett cylinderkit och vev 46mm mm för 2500:- och han hade dom ihop:/ men vad ska jag ha då?
DeRbISm
Elmoped

Inlägg av DeRbISm »

whizzlarn skrev:
DeRbISm skrev:
men jag skulle få ett cylinderkit, dellorto 24mm och vev 46mm och lite anndra små saker för 2500:- och han hade dom ihop:/ men vad ska jag ha då?
AlleMan95
Elmoped

Inlägg av AlleMan95 »

Tjenare håller min original vev till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03? :o

Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 100+ munstycke
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
21mm polini insug
13-53 drev

Jag har kört med allt detta fast original rör innan, så får jag hem TK röret imorgon och då blev jag lite orolig om veven verkligen kommer palla :P

Mvh AlleMan.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

ställer en fråga åt en kompis här, vad är de för klass på dessa cyllindrarna (alltså sport eller är de värre vill han ha reda på.)?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12454
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12452

jag tror de är sport men ni som vet kan väll slänga in ett ord ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
yahama94
Hyper-Dt50x

Inlägg av yahama94 »

Någon som har koll på om det finns nån cyllinder som har diameter mellan 42-46mm?

för 50cc har 40,..mm
Och 70 brukar ju ha 47,6mm ca

Någon som vet om det finns någon cyllinder som är mitt i mellan där på diametern?

Mvh
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

yahama94 skrev:Någon som har koll på om det finns nån cyllinder som har diameter mellan 42-46mm?

för 50cc har 40,..mm
Och 70 brukar ju ha 47,6mm ca

Någon som vet om det finns någon cyllinder som är mitt i mellan där på diametern?

Mvh
Finns inte till nyare.
AlleMan95
Elmoped

Inlägg av AlleMan95 »

Tjenare håller min original vev till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03? :)

Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
13-53 drev

Den gör runt 100-110km/h och jag undrar då om min vev verkligen pallar det? :P
Skriv svar