hur ska man man renovera den på en scooter?. Det funkade inte att smörja in dem, dem ligger mot skivan ändå. dem går inte tillbaks så mycket..
såg nu att jag har gjort inlägget i fel forumsdel..
gamingfreak skrev:hur ska man man renovera den på en scooter?. Det funkade inte att smörja in dem, dem ligger mot skivan ändå. dem går inte tillbaks så mycket..
det är då du inte NÄMNER att det är en scooter D;
vi kan juh inte veta om det är cross eller scooter
men prinsipen är EXAKT likadant på SCO/CRO
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
gamingfreak skrev:hur ska man man renovera den på en scooter?. Det funkade inte att smörja in dem, dem ligger mot skivan ändå. dem går inte tillbaks så mycket..
det är då du inte NÄMNER att det är en scooter D;
vi kan juh inte veta om det är cross eller scooter
men prinsipen är EXAKT likadant på SCO/CRO
okej haha mitt fel.. men någon som vet hur man ska göra?
Du har ju skivbromsar eller hur ? Om bromsen ligger på får du ta av beläggen och trycka med ett jämt fördelat tryck. På båda kolvarna , ta en i taget. När du har gjort det. Så sätter du på beläggen och luftar bromsarna.
Förutsatt att du har bromsvätska dot4 hemma så pumpar du upp tryck på broms handtaget, sedan håller du in handtaget samtidigt som du lossar på luftnings nipplen nere vid bromsen. Då kommer bromsvätska ut och det är lämpligt att ha en slang som sitter på nipplen så man kan leda bort vätskan. När det runnit lite grann så stänger du ventilen , men du har fortfarande bromshandtaget i botten. Sedan släpper du handtaget långsamt förutsatt att du har stängt luftningsnipplen innan. Detta gör ett X antal gånger tills du är nöjd med hur bromsen funkar.