borra förgasare hjälp

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
elias96sandberg
Svårstartad skrothög

borra förgasare hjälp

Inlägg av elias96sandberg »

ska borra förgasare som det finns en gudie har tsr går det från 12 mm till 19 mm eller 22 :) och måste jag byta munstycke eller är det bara att gasa på . ska testa i morogon så behöver hjälp och tips
Användarens profilbild
xMattanx
Svårstartad skrothög

Inlägg av xMattanx »

Det är ju inte direkt att bara borra, det måste ju stämma osv, du bör nog vara kanska kunnig om det du pysslar med innan du börjar..
Derbi Senda sm xtreme -05

Gianelli 2t Enduro
Barikit 50 Racing
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

borra upp min 8mm till Sachs Compacten till 24mm... Gasres som fan! Bara att ta fram en borr ifrån biltema och skruvdragare, går på 5min! hypäääääär :wink:

OnT: Nej, du kan inte borra så mycket. Du kan även ta dig tiden att googla, tar ca 3sek att skriva in din fråga. http://lmgtfy.com/?q=borra+f%C3%B6rgasare
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah

Inlägg av VoxuzZ »

hihi jarken xD
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

det ä ba att gäääsa :D
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

VoxuzZ skrev:hihi jarken xD
hiho... :D
Användarens profilbild
elias96sandberg
Svårstartad skrothög

jag har fattat hur man gör . men man får inte borra i mitten va :) ?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

jarken skrev:borra upp min 8mm till Sachs Compacten till 24mm... Gasres som fan! Bara att ta fram en borr ifrån biltema och skruvdragare, går på 5min! hypäääääär :wink:

OnT: Nej, du kan inte borra så mycket. Du kan även ta dig tiden att googla, tar ca 3sek att skriva in din fråga. http://lmgtfy.com/?q=borra+f%C3%B6rgasare
kanske du såg detdär av mig? :D har hållt på att skicka detdär ltmgfy några gånger för en tid sen :D
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Borrning blir sällan bra, en amatör har givetvis extra stor chans att förstöra förgasaren eftersom han inte har koll på vad han gör, sedan går det sällan borra särskilt mycket så effektskillnaden blir marginell. Och som svar på din tidigare fråga måste förgasaren ställas in från grunden, d.v.s. munstycke, nål, luftskruv - och det finns inga garantier för att man kan få den att fungera bra alls...

Det går köpa förgasare busbilligt idag, gör det istället för att förstöra den du har.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Erik_ skrev:Borrning blir sällan bra, en amatör har givetvis extra stor chans att förstöra förgasaren eftersom han inte har koll på vad han gör, sedan går det sällan borra särskilt mycket så effektskillnaden blir marginell. Och som svar på din tidigare fråga måste förgasaren ställas in från grunden, d.v.s. munstycke, nål, luftskruv - och det finns inga garantier för att man kan få den att fungera bra alls...

Det går köpa förgasare busbilligt idag, gör det istället för att förstöra den du har.
men exempel man har 2 12mm är det väl värt ett försök?
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Victorh skrev:
Erik_ skrev:Borrning blir sällan bra, en amatör har givetvis extra stor chans att förstöra förgasaren eftersom han inte har koll på vad han gör, sedan går det sällan borra särskilt mycket så effektskillnaden blir marginell. Och som svar på din tidigare fråga måste förgasaren ställas in från grunden, d.v.s. munstycke, nål, luftskruv - och det finns inga garantier för att man kan få den att fungera bra alls...

men exempel man har 2 12mm är det väl värt ett försök?
2 st 12mm förgasare blir 17mm, och de e ingen större skillnad , köp en större förgasare istället ;)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Han mena nog att du kunde borra 1 fögg o ha den andra i reserv ifall de inte skulle gå :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
elias96sandberg
Svårstartad skrothög

har 3 stycken föggar så kan testa /(:
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Visst kan man testa, så länge man kan kasta förgasaren och inte bry sig mer om det om man misslyckas så är det ju bara att testa och se hur det går.

Men borra inte för mycket, det finns sällan plats för mer än ett par millimeters större hål - jobbigt när det går hål ut genom sidan på förgasaren eller när man tagit bort för mycket material i botten av venturin så lägsta möjliga tomgången hamnar på 6000rpm. :roll:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Victorh skrev:
jarken skrev:borra upp min 8mm till Sachs Compacten till 24mm... Gasres som fan! Bara att ta fram en borr ifrån biltema och skruvdragare, går på 5min! hypäääääär :wink:

kanske du såg detdär av mig? :D har hållt på att skicka detdär ltmgfy några gånger för en tid sen :D
det finns fler som använder lmgtfy än dig skaru se :wink:
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

jarken skrev:
Victorh skrev:

inte finska lmgtfy versionen ;)

men menade om han har kan han borra ena :D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Victorh skrev:
jarken skrev:
Victorh skrev: kanske du såg detdär av mig? :D har hållt på att skicka detdär ltmgfy några gånger för en tid sen :D
inte finska lmgtfy versionen ;)

men menade om han har kan han borra ena :D
Och så lägger vi ner med offtopic fort som fan
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar