Tjena har haft extrema problem med moppen, den dör direkt när man gasar men på tomgången går den. Jag har bytt Förgasare och insug och även stiftet men den vill fortfarande inte riktigt. Jag antar att den tar tjuvluft för utan choke så dör den nästan direkt men med choke kan man varva den ett tag innan den "bööööar" och sedan pustar till från avgasröret! Då är frågan hur vet jag om den tar luft och vart skulle den kunna ta ifrån?
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
om mynstycket hade varit förstort hade väll inte den gått bättre med choke? Och det ska vara tätt runt förgasaren och insuget men eftersom jag hade samma problem med förra förgasaren och insuget tvivlar jag på om det kan ha gått hål någonstans i motorblocket :S det sista jag gjorde när den fungerade innan var nämligen att köra in i en trottoar kant i kanske 5-10km/h och det var efter det som den blev konsig men vad kan egentligen ha hänt
Har du för stort munstycke så kan den dränka ner sig i starten med bensin och när du väl har fått igång den som du säger i 3 sek, så får den för mkt bensin så den dränker sig helst enkelt
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Jag har en Polini sport 70cc med en Dellorto 19mm förgasare munstycke 75 stage6 insugskit osvosv.. Men eftersom jag hade samma problem med min förra förgasare och det uppstod bara helt plötsligt
*Men om jag åker och köper lite munstycken imorn ungefär hur många steg tycker ni jag ska hoppa? ska ja börja på runt 65-70 och jobba mig ner eller?*
Okej bytte nyss ner mig till 63 utan att någon speciell skillnad i körning hände. ÄNda skillnaden är att innan kunde man stå och varva den fullt på stödet vilket man inte riktigt kan göra nu, fortfarande samma sak att man måste ha choke i för att den ens ska kunna rulla..
Sorry för dubbel men snackade nyss med en granne han säger att det kan vara för litet munstycke också eftersom Dellorto förgasarna tar in mycket mer luft än min förra (arreche) så jag ska testa med ett 90 eller liknande nån som tycker det låter rimligt?