Jag drog på mitt gianelli 2t enduro igår på min Derbi Senda sm xtreme -05, Bytte upp från 70 till 85,då gick den skit, bytte till 88, då gick den lite bättre men det låter som typ den schvishar ibland, typ avgaspuffar, har detta något med tändningen att göra elr ligger problemet hos munstycket? Kanske skruva på luftskruv ? Tacksam för svar!
men den orkar ju inte iväg typ? och kommer inte upp i varv, den klara det på 1-2 men trean orkar den inte varva ur, har testat med 82 också och det är sämre än 88
Sorry för bump men behöver hjälp snabbt eftersom ja inte har nån moppe att köra runt på! Det är så att nu bytte ja ner till 76 och nu orkar den varva ur 1-2-3 men när man växlar upp till 4:an så lägger den sig på låga varvtal och håller sig där, den orkar alltså inte varva ur 4:an. Ska jag byta ner eller upp? Vet att det kan vara svårt att säga men har provat det mesta utan framgång.
Går den bättre med Choke i så ska du byt upp dig i munstycke!
Edit: såg att du testat 82. Men eftersom den fick mer ork med 76 så testa 80. Jag tror att den fick för mycket soppa med 85 och för lite med 76, möt halvvägs---> 80:ish
Svarar den direkt på gasen med 85?
Hur ser stiftet ut med 76 då?:)
Senast redigerad av agertoft den 8 augusti 2011, 16:58, redigerad totalt 1 gånger.
Roberto det är faktist olika från moppe till moppe, trots samma modell och tillverkare. Vet flera som har samma moppe som mig och de har haft både större och mindre. Så 70 är inte omöjligt:)
agertoft skrev:Roberto det är faktist olika från moppe till moppe, trots samma modell och tillverkare. Vet flera som har samma moppe som mig och de har haft både större och mindre. Så 70 är inte omöjligt:)
han vet VÄLL om det !
haru testat att skruva ut luftskruven !
min gick som en påse med nötter med den
sen skruvade jag ut den ca 4 varv så wips gick den som ett skott
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
agertoft skrev:Roberto det är faktist olika från moppe till moppe, trots samma modell och tillverkare. Vet flera som har samma moppe som mig och de har haft både större och mindre. Så 70 är inte omöjligt:)
han vet VÄLL om det !
Ska testa det imon! Tack för tipset
viiktor15 skrev:
agertoft skrev:
PoWeRKinG skrev:köp ett 70 och testa bara?
Whuuuut? Läs igen:)
han har ju 70, det stog det ju att han bytte ifrån
han vet VÄLL om det !
Ska testa det imon! Tack för tipset
viiktor15 skrev:
agertoft skrev:
Whuuuut? Läs igen:)
han har ju 70, det stog det ju att han bytte ifrån
Har redan testat det, har testat alla från 90 till 76 och så har ja testat 70 också, har flyttat ner nålen till lägsta snäppet så ska testa byta upp mig i munstycke imon och se om den går bättre
Roberto skrev:Den får ju för mycket bensin om den inte orkar växlarna. Testa som någon sa tidigare med 80-82 original på Derbi Senda x-treame 05 är 65.
Jasså? I min Derbi Senda Xtreme SM 2005 är det orginal 62. Samma är det i min Derbi Senda R 2002, Båda med EBS motor och 14mm PHVA förgasare.