Hej!
jag har en aprillia sx 50 som jag skulle vilja att den gick lite fortare en 75 på rakan vad ska jag göra? har dragit pluggen,tagit bort blindtarmen drevat till 14-53 och bytt munstycke
vad kan man mer göra?
poool skrev:Hej!
jag har en aprillia sx 50 som jag skulle vilja att den gick lite fortare en 75 på rakan vad ska jag göra? har dragit pluggen,tagit bort blindtarmen drevat till 14-53 och bytt munstycke
vad kan man mer göra?
tack för svar!:)
vet inte om du har ostrypt cdi?
annars kan du porta cylindern om du inte vill köpa nått nytt
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
fixa en malossi mhr team 80cc med dom bästa tillbehöver så går den fortare än 75..
men alvarligt. du kan ygga på en crossmotor 500cc, då går den snabare, du kan bygga hypermotor, den går fortare, du kan bygga en vagn ibak med en fet V8. då går den snabbare.
HUR mycket snabbare. den gör väll typ 75 redan med avstrypt?
nää den gör 65 på rakan nu...
hur portar man cylindern?
och det är strypt cdi men går det att ta bort strypningen har ducati elsystem samma som dom nya Derbi.
haha, bara 65 urpluggad å så stort framdrev?? min Gilera går ju 70 urpluggad med blindtarmen kvar å 12/53 men då har ja ju också ostrypt CDI. Men köp ett ostrypt cdi så borde den komma upp i 70-75
poool skrev:nää den gör 65 på rakan nu...
och det är strypt cdi men går det att ta bort strypningen har ducati elsystem samma som dom nya Derbi.
du slipar upp portarna på cylindern, rekomenderas inte om du e rookie
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
poool skrev:nää den gör 65 på rakan nu...
du slipar upp portarna på cylindern, rekomenderas inte om du e rookie
du portar inte om du inte vet vad du gör !
men ostrypt cdi finns till ducati!
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Du kan ju Borra förgasaren,Fila utblåset,porta cylindern,Jacka kolven,Fila kolven,Plana toppen =? Finns en massa grejer du kan jöra men är du inte kunnig så tycker jag du ska köra i 65
Vi bönder kan, medans ni stadsbor vill! Så sluta klaga