winows säkerhet hjälp!

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

winows säkerhet hjälp!

Inlägg av PK »

Sha!

min dator har någon säkerhetsblockering som gör att den hamnar i sleepmode efter en viss tid. hur får jag bort den?

Är inte helt 100 på W7 än då jag kört XP hela livet :)
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög

Inlägg av Speedy1FTW »

"säkerhetsblockering" som gör att datorn går i strömsparläge/viloläge? låter väldigt skumt tycker jag. Har aldrig hört talas om det förut :lol: Kolla upp vilket program windows blockar och antingen fixa så att den slutar blocka programmet eller så tar du bort det den blockar. KLART :roll:
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
zebban111
Svårstartad skrothög

Inlägg av zebban111 »

Prova att gå Kontrollpanelen > Maskinvara och Ljud > Energialternativ > Redigera schemainställningar. Där finns typ "Försätt datorn i strömsparningsläge efter:..." prova att ta aldrig på den :P kanske funkar
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

zebban111 skrev:Prova att gå Kontrollpanelen > Maskinvara och Ljud > Energialternativ > Redigera schemainställningar. Där finns typ "Försätt datorn i strömsparningsläge efter:..." prova att ta aldrig på den :P kanske funkar
Nyp på skärten ska du ha! TACK! :)

tänkte inte en sekund på energialternativ ;) tänkte mer säkerhetsgrej då jag trodde den skulle stängas av så den inte blir för varm eller nåt ;)

tack iaf! :)
Skriv svar