Yamaha slider 09 dampar.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Perssooon
Elmoped

Yamaha slider 09 dampar.

Inlägg av Perssooon »

Hej, min Yamaha slider 09 har börjat krångla, ibland går den helt fint, men så ibland så bara den varvar ner och går typ i 20 när den går i ungefär 65 normalt och detta släpper inte förens jag stänger av mopeden och låter den vara avstängd i ungefär 30 minuter, men sen kan jag bara köra i ungefär 10 minuter sen börjar det igen. Det känns som den inte klarar av att vara upp. Någon som kan hjälpa mig?
Refz
Elmoped

Abow

Inlägg av Refz »

Shu bre.
When my machine sounds like it's gonna brake i know im doing it right.
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Inlägg av larsniklas »

Ta av kåpor till att börja med och kolla ifall det är något fel på motorn, något uppenbart.
Perssooon
Elmoped

Inlägg av Perssooon »

larsniklas skrev:Ta av kåpor till att börja med och kolla ifall det är något fel på motorn, något uppenbart.
Det är rätt så uppenbart att det är något fel på motorn. Du får vara lite mer exakt när du säger motorn
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

är den lättstartad?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Perssooon
Elmoped

Inlägg av Perssooon »

wille95 skrev:är den lättstartad?
Det startar som vanligt, typ första eller andra kicken. Samma grej med elstarten.
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Inlägg av larsniklas »

Perssooon skrev:
larsniklas skrev:Ta av kåpor till att börja med och kolla ifall det är något fel på motorn, något uppenbart.
Det är rätt så uppenbart att det är något fel på motorn. Du får vara lite mer exakt när du säger motorn
Menar att du öppnar, kollar ifall det e något du ser direkt, typ som att en svamp har växt ut ur cylindern eller nåt.
Skriv svar