Tjena va ute o brummade Derbi med gianellit på idag. Har 04:an så det är ostrypt cdi och den har alltid varvat 14000 med gianellit på och 10000 med originalröret. Men idag så kom jag inte över 10000 den bara blöddra... det var någon gång som det gick att varva lite mer men det var väldigt sällan... Har stött på detta problem med originalröret flera gånger efter jag tankat men det brukar försvinna efter ett tag men kört en halv tank och det funkar inte inte som det ska :/
Någon som har något förslag på vad det kan vara?
Det roliga är ju att den funkade hur bra som helst innan jag satte på gianellit plus att jag kört med Gianellit förut och inte gjort nånting annat...
Tack för tipsen får kolla det
eftersom rör verkar göra stört mycket på dessa nyare moppar så skulle jag nog hålla med ovanstående svar. kolla munstycken, filter, skit i förgasaren och tändstiftet.
Mvh
Martin
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
euroman skrev:eftersom rör verkar göra stört mycket på dessa nyare moppar så skulle jag nog hålla med ovanstående svar. kolla munstycken, filter, skit i förgasaren och tändstiftet.
Mvh
Martin
det är lite enklare än så ...
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Det sitter på 78 munstycke nu det är till gianellit så det borde sånnafall vara att den skulle gå dåligt med originalröret. Men den går bra med det så har inte haft orken att byta det... Har kört ett antal gånger med Gianellit förut så det borde egentligen inte vara något problem...
DerbiTobbe skrev:Det sitter på 78 munstycke nu det är till gianellit så det borde sånnafall vara att den skulle gå dåligt med originalröret. Men den går bra med det så har inte haft orken att byta det... Har kört ett antal gånger med Gianellit förut så det borde egentligen inte vara något problem...
nejdå ^^
om har har ALU cylinder så skär den bara
det är ingen biggi ^^
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
euroman skrev:eftersom rör verkar göra stört mycket på dessa nyare moppar så skulle jag nog hålla med ovanstående svar. kolla munstycken, filter, skit i förgasaren och tändstiftet.
Mvh
Martin
det är lite enklare än så ...
jaha vad sa jag för fel nu då?
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
euroman skrev:eftersom rör verkar göra stört mycket på dessa nyare moppar så skulle jag nog hålla med ovanstående svar. kolla munstycken, filter, skit i förgasaren och tändstiftet.
Mvh
Martin
det är lite enklare än så ...
jaha vad sa jag för fel nu då?
om han inte har bestyckat förgasaren så äre samma symptom ...
kolla stiftet !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
DerbiTobbe skrev:Det sitter på 78 munstycke nu det är till gianellit så det borde sånnafall vara att den skulle gå dåligt med originalröret. Men den går bra med det så har inte haft orken att byta det... Har kört ett antal gånger med Gianellit förut så det borde egentligen inte vara något problem...
nejdå ^^
om har har ALU cylinder så skär den bara
det är ingen biggi ^^
Så du menar att jag ska byta munstycke att den skär annars? eller vad menar du?
DerbiTobbe skrev:Det sitter på 78 munstycke nu det är till gianellit så det borde sånnafall vara att den skulle gå dåligt med originalröret. Men den går bra med det så har inte haft orken att byta det... Har kört ett antal gånger med Gianellit förut så det borde egentligen inte vara något problem...
nejdå ^^
om har har ALU cylinder så skär den bara
det är ingen biggi ^^
Så du menar att jag ska byta munstycke att den skär annars? eller vad menar du?
japp
du höver momentet med 2T
så byt upp dig eller förvänta dig ett ras ngn stans
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
willemedDERBIN skrev:
nejdå ^^
om har har ALU cylinder så skär den bara
det är ingen biggi ^^
Så du menar att jag ska byta munstycke att den skär annars? eller vad menar du?
japp
du höver momentet med 2T
så byt upp dig eller förvänta dig ett ras ngn stans
Det sitter på ett 78 munstycke som är anpassat för Gianellit så jag ska inte alls byta upp mig????
Det är sånnafall att jag ska ha mindre storlek när jag kör original men den går bra så varför ska jag? Du tycker inte att de borde ha hänt nånting med den om jag kört i ett halvår? Tycker jag är väldigt konstigt...
DerbiTobbe skrev:
Så du menar att jag ska byta munstycke att den skär annars? eller vad menar du?
japp
du höver momentet med 2T
så byt upp dig eller förvänta dig ett ras ngn stans
Det sitter på ett 78 munstycke som är anpassat för Gianellit så jag ska inte alls byta upp mig????
Det är sånnafall att jag ska ha mindre storlek när jag kör original men den går bra så varför ska jag? Du tycker inte att de borde ha hänt nånting med den om jag kört i ett halvår? Tycker jag är väldigt
känns fortfarande lite klent O.O
eller ganska klent då ...
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
JagHarEnDerbi skrev:
jag körde 85 och då var den en såndär fin färg på stiftet ^^
jag tror det är 98 i min :S
fast det känns skumt nu när jag tänker påt ...
fast okej han bluddrar på höga så fulgas är INGET o tänka på
98? O_o
när jag testade 95 kom jag inte iväg utan att slira på kopplingen.
ja o jag tycker det låter väldig stort nu O.o
men det var en 9 o en 8 O.o och 89 finns inte O.o
får la titta sen när man kmr hem igen xD
måste ändå byta ner mig i munstycke ett snäpp
eller porta cylinder (Y)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Förra ägaren till moppen hade 78 original och bytte upp till 90 när han satte på Gianellit, funkade skitbra.
Btw, har fortfarande 90 men med originalröret, fin färg på stiftet och så, dock b6 istället för b8, gör det något?
willemedDERBIN skrev:
jag tror det är 98 i min :S
fast det känns skumt nu när jag tänker påt ...
fast okej han bluddrar på höga så fulgas är INGET o tänka på
98? O_o
när jag testade 95 kom jag inte iväg utan att slira på kopplingen.
ja o jag tycker det låter väldig stort nu O.o
men det var en 9 o en 8 O.o och 89 finns inte O.o
får la titta sen när man kmr hem igen xD
måste ändå byta ner mig i munstycke ett snäpp
eller porta cylinder (Y)
Yniq skrev:Förra ägaren till moppen hade 78 original och bytte upp till 90 när han satte på Gianellit, funkade skitbra.
Btw, har fortfarande 90 men med originalröret, fin färg på stiftet och så, dock b6 istället för b8, gör det något?
Är det 78 eller 62 orginal på en Derbi Senda extreme sm 06a? =P och om jag skaffar giannelli och luftfilter hur mycket måste jag byta upp mig för att det ska passa? (Ungefär)