Eric_9801 skrev:VAD ska jag köra på då Ja den ska vara till bruks. måste va överliggande
Gianelli 2t eller? Min kompis körde på det med MK sp cylinder o 28mm o litemer
Köp ALDRIG GIANELLI till cylindrar över 50cc efter som den är gjord till bara 50cc och tk är skit oberoende vad du köper för tk. Ett bra exempel överliggande är Yasuni Cross Hm eller Metrakit thrower 70
Eric_9801 skrev:VAD ska jag köra på då Ja den ska vara till bruks. måste va överliggande
Köp ALDRIG GIANELLI till cylindrar över 50cc efter som den är gjord till bara 50cc och tk är skit oberoende vad du köper för tk. Ett bra exempel överliggande är Yasuni Cross Hm eller Metrakit thrower 70
Btw, hur fick du bort kugghjulet på vevaxeln?
haru äns kört en moppe med tk rör?
elr säger du bara som alla andra?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Om du faan hade tänkt köpa polini för 2900kr så rekomenderar jag hellre Metrakit Pro Race 75cc med Pro Race 3 ans rör (Är inte säker på om röret heter Pro Race 3 eller 2 )
Visst har jag kört men jag REKOMENDERAR inte tk över huvud taget men det är ju smak sak
Happy4smiler skrev:
Visst har jag kört men jag REKOMENDERAR inte tk över huvud taget men det är ju smak sak
"tk är skit oberoende vad du köper för tk"
tk får man vad man betalar för och är inte skit
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Jag ska köra Polini evo 80cc och jag ska ha röret som är gjort för den cylindern?
det kommer gå bäst helt enkelt 80ccn är lågvarvig då kan jag inte köra med prorace som har alldeles för hög effektkurva
Eric_9801 skrev:Jag ska köra Polini evo 80cc och jag ska ha röret som är gjort för den cylindern?
det kommer gå bäst helt enkelt 80ccn är lågvarvig då kan jag inte köra med prorace som har alldeles för hög effektkurva
om du har tillgång till svets så gör ett eget
Eric_9801 skrev:Jag har program för det och har gjort ett litet test i papp för original cylindern
Men jag tror fortfarande att den kommer gå optimalt med keihin 26mm, Polini 80 cc och röret till den cylindern
Samma som att köra Sp cylindern med sp röret? går bäst
Jag sa inte att du skulle enbart köpa metrakit röret, och högvarvit rör med lågvarvig cylinder gör en ganska bra kompination, beroende på vad ägaren vill att det ska bli av den: lågvarvit, medelvarvigt,högvarvigt
Om man har en cylinder tex polini evo som börjar sin effekt kurva vid 8 och slutar vid 12 och sätter på ett rör som börjar sin effektkurva vid 10 till 14k Den går inte bra då för dom (missar) varandra