Aerox Problem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
fritt33
Elmoped

Aerox Problem

Inlägg av fritt33 »

Hej jag har en aerox som har gått i ca 85-90 sen skar cylindern så jag
lämnade in den men nu när jag fick tillbaka den så går den 45 med pro
replica rör, 3.5g vikter och 90 munstycke det finns ingen v-ring eller några
pluggar nånstans och jag bytte till sportluftfilter men det gav ingen effekt jag
är inte så jättebra på dethär men vet ni vad som kan vara felet?
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

*Felbestyckad förgasare
*För lätta vikter
*Plugg i röret (låter som det)
fritt33
Elmoped

Inlägg av fritt33 »

2stroke skrev:*Felbestyckad förgasare
*För lätta vikter
hm Felbestyckad förgasare vad menas med det?

Nja jag hade tyngre vikter förut 4g tror jag men då accade den skitdåligt.. :/

Nej jag har kollat flera gånger sitter ingen plugg plus att jag har samma rör som innan jag lämnade in den
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

byt munstycken!!
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

fritt33 skrev:
2stroke skrev:*Felbestyckad förgasare
*För lätta vikter
hm Felbestyckad förgasare vad menas med det?
Det menas att förgasaren är felinställd alltså att du kan behöva byta munstycke, kolla på elektroden på tändstiftet, är det svart så behöver du ett mindre munstycke, är det vitt så behöver du ett större, är elektroden gyllenbrun så har du en perfekt inställd förgasare.
fritt33
Elmoped

Inlägg av fritt33 »

Born2Ride skrev: Det menas att förgasaren är felinställd alltså att du kan behöva byta munstycke, kolla på elektroden på tändstiftet, är det svart så behöver du ett mindre munstycke, är det vitt så behöver du ett större, är elektroden gyllenbrun så har du en perfekt inställd förgasare.
Jag kollade och det var brunaktigt?
Finns det inget annat dom kan ha gjort för det är ju samma setup som innan jag lämnade in den
Användarens profilbild
Korken
Elmoped

Inlägg av Korken »

Fråga dem som "fixade" den, hade jag gjort
fritt33
Elmoped

Inlägg av fritt33 »

Korken skrev:Fråga dem som "fixade" den, hade jag gjort
Jag har frågat vad han gjorde men han säger bara att han fått byta ut nästan allt i hela motorn fast det har han inte gjort han har bara bytt cylindern allt annat sitter på
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Är aerox du har en eu-moppe?

I så fall början man undra varför den bara gör 45km/h när den tidigare har gått dubbelt så fort. Kan det vara så att den du har lämnat in moppen till har gjort något för att den inte ska gå fortare än lagliga hastigheten?
I såfall har han gjort en olaglighandling som kan stå honom dyrt om du stämmer honom.

Vad är det för ställe du lämnat i den?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
fritt33
Elmoped

Inlägg av fritt33 »

runners skrev:Är aerox du har en eu-moppe?

I så fall början man undra varför den bara gör 45km/h när den tidigare har gått dubbelt så fort. Kan det vara så att den du har lämnat in moppen till har gjort något för att den inte ska gå fortare än lagliga hastigheten?
I såfall har han gjort en olaglighandling som kan stå honom dyrt om du stämmer honom.

Det var till nån min mamma och pappa kände men han gjorde det svart. vad kan han ha gjort? Jag har ju samma rör, förgasare och vikter har inte kollat kopplingen men jag tror inte han bytt den men cylindern skar, kolven gick av och vevhuset rasade men den borde fortfarande gå snabbare än 45 med min nuvarande setup tycker jag?
Användarens profilbild
Korken
Elmoped

Inlägg av Korken »

fritt33 skrev:
runners skrev:Är aerox du har en eu-moppe?

Det var till nån min mamma och pappa kände men han gjorde det svart. vad kan han ha gjort? Jag har ju samma rör, förgasare och vikter har inte kollat kopplingen men jag tror inte han bytt den men cylindern skar, kolven gick av och vevhuset rasade men den borde fortfarande gå snabbare än 45 med min nuvarande setup tycker jag?
Ta reda på exakt vad han har bytt och vad han har bytt till så kmr du nog få lite mer hum om vad som kan va fel skulle jag tro
Skriv svar