Prova fel cdi box??

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Gilera4Life
Elmoped

Prova fel cdi box??

Inlägg av Gilera4Life »

Ska sälja ev sälja min ena cdi box till en kompis men vi är inte 100 på att vi har samma tändsystem. Vi tror att vi har ducati. Min kompis moppe är förresten en Derbi Senda 06 lr 07 o min är en gilera smt 08. Vad händer om vi skulle prova en cdi box som inte är till samma tändsystem?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

det kan helt enkelt inte tända
tror det är samma !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Gilera4Life
Elmoped

Inlägg av Gilera4Life »

Oke misstänkte att det bara va så men vill bara inte paja nåt på hans moppe :)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Gilera4Life skrev:Oke misstänkte att det bara va så men vill bara inte paja nåt på hans moppe :)
isånna fall äre nog CDIN som dör ;P

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Gilera4Life
Elmoped

Inlägg av Gilera4Life »

Ups... Men har kollat svänghjulet o cdin men står ej ducati där. För o kolla tändplattan måste man ta dän svänghjulet då? :/
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

onödigt att ta bort svänghhjulet för att testa en löjlig cdi box. Det står på cdi-boxen som sitter på moppen vilket fabrikat det innehar. Leonelli eller Ducati. Har du fler problem tycker jag du ska ringa en Derbi eller Gilera återförsäljare och be dem slå upp i katalog tändsystem på respektive moped. Är det svårt eller ?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Gilera4Life skrev:Ups... Men har kollat svänghjulet o cdin men står ej ducati där. För o kolla tändplattan måste man ta dän svänghjulet då? :/
MYCKET jobb för ingeting

precis roberto!

Skriv svar