Du ska INTE mäta något där, även om det fungerar hinner ingen normal mätare visa hur hög spänning det blir (gnistan varar bråkdelar av en sekund, mätaren mäter oftast bara tre gånger per sekund) men däremot så klarar även ett halvkasst tändsystem av att döda de flesta multimetrarna som finns. Garanterat alla du har råd att köpa i alla fall.Axxxxxel skrev:...när man kopplat in o så o mäter från tändhatten så blir det typ 0.1 volt?
provade du med den tändhatten+stift på en annan moppe och de funka?Axxxxxel skrev: Men får ju ingen gnista? har testat tändhatten och tändstiftet på min sachs, där kom de fet gnista.
Precis, de funkade utmärkt.yamaha2pwn skrev: provade du med den tändhatten+stift på en annan moppe och de funka?
du har inte en polare som kan låna dig sin cdi 20 min?
Har ju inget o testa den på, e typ 1 mil till han o pallar fan inte rulla moppen ända dit. Men får väl chansa, funkar den inte, så har ju ja bara blivit en 100lapp fattigare ...yamaha2pwn skrev:... du kan inte fråga om du kan få prova den hos honom innan du köper, sedan om den funkar köper du på plats?
Har ju inget o testa den på, e typ 1 mil till han o pallar fan inte rulla moppen ända dit. Men får väl chansa, funkar den inte, så har ju ja bara blivit en 100lapp fattigare ...yamaha2pwn skrev:... du kan inte fråga om du kan få prova den hos honom innan du köper, sedan om den funkar köper du på plats?
HAHAHA DEN CDIN KOPPLADE JAG IN FÖRRA VECKAN! xDAxxxxxel skrev:Haha, jahadu.
du har ingen bild på hur en cdi ska kopplas in??
En annan hade en teori, kan de va tändningslåset eller nåt som krabbaR? alltså nån sladd som är av :/
Annars, det måste vara cdin? blir knäpp här.
EDIT: Kom o tänka på en sak,
Det är ju TNT's tändplatta, o orginal CDI. Kan det vara så att dom inte är överens? Har ju hört om vissa som byter cdi o inte får nån gnista.,
Ifall jag nångång redar ut skiten,
är denna CDI'n nåt ni rekommenderar : http://www.twostroke.se/product.asp?product=8622 ?
Tack för alla svaren, de värmer att de finns folk som bryr sig