tänker nog köpa ett ostrypt Derbi Senda rör av en kompis. Det är ganska fint, inte så mycket rost eller så. har verkligen ingen aning om hur mycket jag borde ge för det förslag ?
derbi95 skrev:tänker nog köpa ett ostrypt Derbi Senda rör av en kompis. Det är ganska fint, inte så mycket rost eller så. har verkligen ingen aning om hur mycket jag borde ge för det förslag ?
och hur fort kommer den gå då (12-53 drev)
tack för svar
5-600 ? ni är ju polare
jag körde med ostrypt orginal rör ett bra tag... Funkar riktigt bra. Min gick i ungefär 80 med det på
derbi95 skrev:tänker nog köpa ett ostrypt Derbi Senda rör av en kompis. Det är ganska fint, inte så mycket rost eller så. har verkligen ingen aning om hur mycket jag borde ge för det förslag ?
och hur fort kommer den gå då (12-53 drev)
tack för svar
5-600 ? ni är ju polare
jag körde med ostrypt orginal rör ett bra tag... Funkar riktigt bra. Min gick i ungefär 80 med det på
Köpte ett derbirör på en bildemontering. Betalade 700kr för ett i fint skick, inte urrensat eller något. Dock från en 04a utan blindtarm eller liknande. Den gör 65-70km/h.
Dock kan jag tillägga att 05ans rör helt orginal gör 60-65 på min moped.
Har endast ett sportluft filter på.
Tullis skrev:Köpte ett derbirör på en bildemontering. Betalade 700kr för ett i fint skick, inte urrensat eller något. Dock från en 04a utan blindtarm eller liknande. Den gör 65-70km/h.
då har du en glädjemätare, en original moppe gör inte 60-65.
min polares Senda gör det urpluggat. uppmätt med en drd analog mätare som säkerställts att det inte är glädjemätare med gps.
Tullis skrev:Köpte ett derbirör på en bildemontering. Betalade 700kr för ett i fint skick, inte urrensat eller något. Dock från en 04a utan blindtarm eller liknande. Den gör 65-70km/h.
då har du en glädjemätare, en original moppe gör inte 60-65.
min polares Senda gör det urpluggat. uppmätt med en drd analog mätare som säkerställts att det inte är glädjemätare med gps.
har satt på röret,ostrypt cdi och 53 bakdrev´(har då 12-53). den gör 70 om jag ligger på 9000 varv :S. Den har ett ganska bra axx så undrar om man kan lägga på ett 14 framdrev ? elr 13?
derbi95 skrev:har satt på röret,ostrypt cdi och 53 bakdrev´(har då 12-53). den gör 70 om jag ligger på 9000 varv :S. Den har ett ganska bra axx så undrar om man kan lägga på ett 14 framdrev ? elr 13?
du får tänka på att axxet blir sämre bara
och hur mycket du väger
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.