Ett effektrör är nästan ett måste till den setupen kommer göra extremt stor skillnad
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
P0JKEN skrev:Jag skulle kört på orginal tryckfjäder. Onödigt byta du ska försöka lira på den sålänge det går.
Byt till hårdare kopplingsfjädrar dock, sen med urpluggar rör skulle jag legat på runt 4- 4.5gram
Okey, ingen mening med +22% då? Så vad rekomenderar du för kopplingsfjädrar? Just nu har jag några gröna. Tack för svaren
neos_50 skrev:bättre bottendrag kan jag ju lova dig iaf om du bestyckar förgasaren rätt
Okey, alltså bättre med orginalföge med rätt munnstycke?
Egentligen varför är det så, bättre bensinflöde med 17,5 mm?
har inget bra svar på de faktiskt, men med rätt munstycke är de bättre bottendrag med en 12mm.
om du skulle ha en sport70cc typ malossi säger vi då, då är det bättre att ha en 17,5mm förgasare men det funkar också med en 12mm.
Förlåt att jag lånar tråden men, Någon som vet hur Polini Corsa "går" har hört att den skall ha ruskigt bra bottendrag..men hur är det med "toppdraget"
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
P0JKEN skrev:Jag skulle kört på orginal tryckfjäder. Onödigt byta du ska försöka lira på den sålänge det går.
Byt till hårdare kopplingsfjädrar dock, sen med urpluggar rör skulle jag legat på runt 4- 4.5gram
Okey, ingen mening med +22% då? Så vad rekomenderar du för kopplingsfjädrar? Just nu har jag några gröna. Tack för svaren
neos_50 skrev:bättre bottendrag kan jag ju lova dig iaf om du bestyckar förgasaren rätt
Okey, alltså bättre med orginalföge med rätt munnstycke?
Egentligen varför är det så, bättre bensinflöde med 17,5 mm?
har inget bra svar på de faktiskt, men med rätt munstycke är de bättre bottendrag med en 12mm.
om du skulle ha en sport70cc typ malossi säger vi då, då är det bättre att ha en 17,5mm förgasare men det funkar också med en 12mm.
Okey, tack för svaren då. Ska byta tillbaka till org. ^^
Men åter till frågan, vad för sorts kopplingsfjädrar bör jag använda?
Dz2 skrev:Förlåt att jag lånar tråden men, Någon som vet hur Polini Corsa "går" har hört att den skall ha ruskigt bra bottendrag..men hur är det med "toppdraget"
bra inställd har den riktigt bra topp också
ca 110-115 km/h om jag använder min erfarenhet
Nice
Jag har ett högvarvigt rör :/ (stage 6 pro replica) har hört att den ändå ska funka rätt så bra med corsa eftersom då blir det lite jämnare axx? typ istället för jätte mkt botten drag och lite toppdrag så blir det lite mindre botten drag men lite mer toppdrag...
Kan det stämma?:P
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!