Gilera har blivit seg.. :S

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög

Gilera har blivit seg.. :S

Inlägg av Drivenx »

Tja! Har en Gilera Runner som har blivit skit svag o seg (inte ifrån start men om har 1/2 gas o gasar fullt) i uppförsbackar.. stannar nästan. När jag köpte Stage6 Pro replica o 4g vikter gick den som ett skott från start till max o även i uppförsbackar men nu är den slö som f*n. Vad kan det vara??
Användarens profilbild
Swe2FX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Swe2FX »

troligtvis tjuvluft så blev det med min kompis moppe när den drog tjuvluft
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

Hade samma problem när jag hade satt på ett nytt rör på min runner, avgasröret satte löst och när jag hade dragit åt alla skruvar gick den som ett spjut igen!;) Har du bytt munstycke och kopplingsfjädrar?
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drivenx »

Swe2FX skrev:troligtvis tjuvluft så blev det med min kompis moppe när den drog tjuvluft
Okej ska kolla det :)
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drivenx »

Wilsonrunner skrev:Hade samma problem när jag hade satt på ett nytt rör på min runner, avgasröret satte löst och när jag hade dragit åt alla skruvar gick den som ett spjut igen!;) Har du bytt munstycke och kopplingsfjädrar?
Okej ska kolla det också. Nej det har jag inte gjort.. ska jag göra det? vad ska jag ha?
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

Byt munstycke så den får mer bensin, och sen kopplingsfjädrar om du vill få bättre botten drag!:) Munstycke är ett måste för att mopeden ska gå bra när man har bytt avgasrör!
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drivenx »

Wilsonrunner skrev:Byt munstycke så den får mer bensin, och sen kopplingsfjädrar om du vill få bättre botten drag!:) Munstycke är ett måste för att mopeden ska gå bra när man har bytt avgasrör!
Okej vilken färg på kopplingsfjädrar ska jag ha och vad har du? har 86 nu tror jag de va vad som satt i när jag köpte den :P äre för litet elr för stort tror du? :)
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Om den blivit seg så beror det ju inte på fel munstycken eller vikter, rätta mig om jag har fel men om den börjar gå dåligt får du kolla som ovanstående sa bland annats så den inte drar tjuvluft. Men även att allt står till rätt i variatorn. Hur länge gick den bra innan den blev ''seg'' vikterna slits ju ut men tar rätt lång tid på sig.
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drivenx »

Roberto skrev:Om den blivit seg så beror det ju inte på fel munstycken eller vikter, rätta mig om jag har fel men om den börjar gå dåligt får du kolla som ovanstående sa bland annats så den inte drar tjuvluft. Men även att allt står till rätt i variatorn. Hur länge gick den bra innan den blev ''seg'' vikterna slits ju ut men tar rätt lång tid på sig.
inte många mil iaf :S jag har nu öppnat variatorn o kollat o allt såg bra ut men vikterna såg lite konstiga ut i kanten (inte på alla), kan det vara de?
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

Drivenx skrev:
Wilsonrunner skrev:Byt munstycke så den får mer bensin, och sen kopplingsfjädrar om du vill få bättre botten drag!:) Munstycke är ett måste för att mopeden ska gå bra när man har bytt avgasrör!
Okej vilken färg på kopplingsfjädrar ska jag ha och vad har du? har 86 nu tror jag de va vad som satt i när jag köpte den :P äre för litet elr för stort tror du? :)
86 är nog intill perfekt, har 88 på min och det funkar jättebra!:) jag har gula kopplingsfjädrar malossi, 5g vikter,zx rör, munstycke 88:)
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drivenx »

Wilsonrunner skrev:
Drivenx skrev:
86 är nog intill perfekt, har 88 på min och det funkar jättebra!:) jag har gula kopplingsfjädrar malossi, 5g vikter,zx rör, munstycke 88:)
okej är det högvarvigt rör? Jag har stage6 pro replica, 4g vikter malossi, orginal förgasare o orginal fjädrar (inte säker men de är vita). Något som du tycker jag ska ändra på elr köpa till. Snygg gilera du hade btw! :) va ska jah ha för färg på mina fälgar? Kolla mitt galleri
Skriv svar