-Historia
-Mål
-Setup
-Projekt
Historia:
När jag skaffade moppekörkort i Maj 2010 så körde jag min första Aerox. Älskade den ända tills den började krångla och jag fick byta topplock och laga tjuvluft. Den gick väldigt dåligt och jag tröttnade snabbt och ville köra växlat! Säljer då min ögonpärla till Aerox, som sedan skulle visa sig vara ett jävligt misstag!
Köpte mig en Derbi Senda DRD Edition som jag älskade också, dock vart jag i detta tillfälle sugen på stunt! Tänkte att jag först sålde Sendan och köper mig en Slider. Dock kom pappa med idén att sälja Sendan och köpa en billig moppe jag kan stunta med, OCH en brukshoj!
Sagt och gjort så sålde jag nu denna DRD för 15000kr. I detta tillfälle saknade jag min kära Aerox så in i helvete! Så jag letade som en idiot efter en billig Aerox som man kunde stunta med, efter några veckors letande gav jag upp och köpte mig en annan, lite fulare Senda, som jag fortfarande äger just nu! Hittade i ungefär samma tillfälle en billig Neos som jag sett Eze stunta med, så jag åkte och köpte den!
Hatade denna jävel över allt annat, hur mycket man än pillade med den, så gick den fan inte bra! Då så såg jag en annan billig Neos här på MNF för bara 2000kr som inte startade med 70cc och allting!
Åkte snabbt och kollade på den och köpte den för 1800kr. Lagades snabbt när jag pillade lite med elsystemet.
Men, ändå var jag inte nöjd! Saknade min kära Aerox fortfarande! Jag var tvungen att ha en Aerox igen!
Min första Neos sålde jag ganska snabbt för 4500kr, som enligt mig var jävligt skönt!
Då började min stuntkarriär nudå, på min Neos nummer 2. Lärde mig stunta helt OK, för att vara på så kort tid!
Men en dag på jobbet för några dagar sedan, ringer farsan och säger att det ligger en Aerox ute på blocket för 4000kr. Det enda jag säger till honom är: Ring och kolla om den finns kvar! Sedan la jag på, var ju upptagen i jobbet

När jag kom hem från jobbet den dagen frågade jag pappa om den fanns kvar. Han svarade Ja och vi åkte och kollade på den någon timme senare.
När vi kommer fram ser jag direkt den vackra färgen, som dock var burklackad men ändå helt okej! Innerkåporna såg dåliga ut och den var allmänt sliten. Prutade ner den till 3000kr och sen var den lastad och påväg hemmåt.
Nu jävlar ska jag stunta med den moppen jag alltid velat stunta med! Nu börjar projektet!

Mål:
-Få den gå bra
-Få den se bättre ut
-Lära mig stunta på en högre nivå
-Få reda på alla trimdelar!
Setup:
Motorblock - Liggande Minarelli DD LC
Cylinder - Malossi 70cc SPORT (?)
Variator - Malossi Multivar
Vikter - 4.25g
Kopplingsfjädrar - Gula
Tryckfjäder - Svart Stage 6 Medium
Tändning - Original
Förgasare - TeiKei 16mm
Membran - (?)
Luftfilter - Polini Racing
Vevparti - Original (?)
Ramlager - Original (?)
Avgassystem - Stage 6 PRO
Koppling - Original(?)
Insugskit - (?)
Tändstift - (?)
Kommande setup:
Motorblock - Liggande Minarelli DD LC
Cylinder - Malossi 70cc SPORT
Variator - Malossi Multivar

Vikter - 4.25g

Kopplingsfjädrar - Gula

Tryckfjäder - Svart Stage 6 Medium

Tändning - Original

Förgasare - Dellorto 17,5mm

Vevparti - Original

Ramlager - Original / C3
Avgassystem - Stage 6 PRO

Koppling - Malossi / Stage 6
Insugskit - Malossi / Stage 6
Tändstift - BR8ES
BILDER DÅ!

Hos förra ägaren

Lastad o klar! :wub:


Precis hemkommen, lär känna Sendan lite bättre:wub:



Inflyttning i nystädade garaget!



Och för att ni inte ska luras för mycket, JA! Den är lite skabbig tyvärr :/

UPDATE 17/7 2011
Kom hem från landet idag och började självklart mecka med en gång, som dock inte gick speciellt bra

Började med att försöka fixa gasvajern och gashandtaget, dock gick det åt helvete för vajerjäveln gick av. Men efter att pappa trollade lite så fick vi till det lite temporärt ändå, behöver dock nytt ändå :O
Skruvade då ner förgasarn lite smått för att se vad det var för något, vart dock inte klok över huvudtaget, står typ bara TK och Japan på förgasaren, det är allt! Finns det ens TK förgasare?
Bilder på förgasaren, har ni någon aning om storlek och märke?



Sket i den jäveln tillsvidare och bestämde mig för att strippa den så att innerkåporna kan lackas så småningom!




Provkörde sedan och den gick jävligt dåligt, som var ganska väntat. Bestämde mig för att byta till mitt Polini filter för jag tror att Stage 6 filtret var för stort. Jag plockade även ner variatorn för jag tror de va för tunga vikter.
Kollade på kopplingen, har ingen aning om vad de är för koppling, är det original?


Såg iallafall ut som det satt originaltryckfjäder i så jag klämde i en Medium Stage 6 fjäder som jag hade liggandes, och 4,25g vikter.
När jag skulle plocka ihop variatorn igen så gick det inte att kicka! Den bara raspade över, fattar ingenting! Det fungerade ju att kicka innan, någon som har några idéer?

Ska på semester 1 vecka på tisdag så blir inga updates, dock blir de lite fler när jag kommer hem! Så stay tuuuned

KÖPES:
-Bakbromsslang till Aerox
-Gashandtag
-Gasvajer
-12platta