ja men jag kör inte så ofta med den ...Roberto skrev:Haha det var inte det bästa jag har hört 4 år. Tänk så här alla kör olika många mil på olika år. En vanlig cylinderservice på moppe ligger på 1000 mil då kan man kolla kolvringarna ev byta dessa. I förebyggande syfte utifrån en bra bestyckad förgasare är svårt att säga men 500 mil för att ha ett rikt värde mer eller mindre. Du får ju köra in den också.
Visst men att räkna år är som att ange vikt i kramar eller något annat väldigt ologisktwillemedDERBIN skrev:ja men jag kör inte så ofta med den ...Roberto skrev:Haha det var inte det bästa jag har hört 4 år. Tänk så här alla kör olika många mil på olika år. En vanlig cylinderservice på moppe ligger på 1000 mil då kan man kolla kolvringarna ev byta dessa. I förebyggande syfte utifrån en bra bestyckad förgasare är svårt att säga men 500 mil för att ha ett rikt värde mer eller mindre. Du får ju köra in den också.
och med min andra så byter jag kolv/ringar varje termin
men det beror också hur man trimmat den ....
samt körstil ovs ovs ovsovs ovs
men det är jag :/
mc är mer mina saker ...
jag plockar ner allt på vintern och gör iordning alltbensinskalle skrev:Visst men att räkna år är som att ange vikt i kramar eller något annat väldigt ologisktwillemedDERBIN skrev:ja men jag kör inte så ofta med den ...Roberto skrev:Haha det var inte det bästa jag har hört 4 år. Tänk så här alla kör olika många mil på olika år. En vanlig cylinderservice på moppe ligger på 1000 mil då kan man kolla kolvringarna ev byta dessa. I förebyggande syfte utifrån en bra bestyckad förgasare är svårt att säga men 500 mil för att ha ett rikt värde mer eller mindre. Du får ju köra in den också.
och med min andra så byter jag kolv/ringar varje termin
men det beror också hur man trimmat den ....
samt körstil ovs ovs ovsovs ovs
men det är jag :/
mc är mer mina saker ...
Beror till 500% på vad det är för cylinder och kvalité dessutom... Jag kan inte säga något direkt värde alls. Vill man ha lite extra bra skick på motorn kan man ju lyfta cylindern en gång per sesong bara för att kolla, eller oftare om man kör hårt och långt, om man inte har något intervall
jarken skrev:Jag byter kolv 200-300mil, Original dock. Brukar plocka isär oftare PGA allt sot som skapas, effektsänkande
nästan så ja O.oyamaha2pwn skrev:jarken skrev:Jag byter kolv 200-300mil, Original dock. Brukar plocka isär oftare PGA allt sot som skapas, effektsänkandede var väldigt ofta :O säkert på allt står rätt till?
Nej jag vet att de inte slits så fort, min original kolv såg som ny ut efter 700mil, ifrån 2001... Men kolvringarna va lite slitna baraDerbi_senda93 skrev:Det var ju lite att ta i, på en original moppe behöver man typ inte byta mer än kolvringarna efter 1000mil. Dom slits inte fort!jarken skrev:Jag byter kolv 200-300mil, Original dock. Brukar plocka isär oftare PGA allt sot som skapas, effektsänkande