Lånat bild av Graaf <3
- TS - Dekaler "Performance" [sitter]
- Motip - Däckpenna (Vit) [sitter]
- Sprillans nya oanvända handtag av okänt märke ifrån förra ägaren [monterade]
- STR8 - Baklampa (Mini LED) Flash Svart [sitter]
- HP - Super Motard framstänka (röd) [på plats]
- Snyggare, bättre blinkers fram & bak och nytt relä [på gång]
- Annan mindre bakspegel [på gång]
- Biltema - Fatbar + styrfästen (svarta) [överväger]
- Diverse höjning på max 40mm och förlängt/annat stöd [överväger]
- Plugg i kröken [borta]
- Dellorto 16mm PHBN förgasare + dellorto 6mm munstycke - storlek 90 [sitter]
- IGM (420) "14:52" drevning [på gång]
- Förstärkt guldfärgad högkvalitetskedja från IGM samt kedjelås [på gång]
- Ta bort katalysator [överväger]
- Effekthöjande luftfilter [överväger]
- Nytt rör + 70cc med mera [överväger]
Antal pengar nedlagt på mopeden hittills totalt: 1669:-
Inköpspris på mopeden, försäkring, bensin, olja osv. är ej inräknat i summan

[spoiler]Tjena!
Som ni vet så har ju jag en Aerox 08:a, men har tyvärr tröttnat lite grann på den efter sina 1500+ mil... Så ställde av den mopeden, och började leta efter en ny. Dock så ville jag inte sälja min gamla. Dels för hade förlorat något enormt mycket pengar på den, och den är ju trots allt min första moppe, så vill ha kvar den ett tag till om det går. Har ju inte helt tröttnat på den helt heller, lär ta en tur med den då och då. Fortfarande lite kul att köra, är dock bara allmänt sugen på något nytt, något växlat.

Hur min aerox ser ut för närvarande på ett ungefär...
Men iallafall så började jag surfa runt ett tag på "blocket.se" och leta efter växlade moppar. Hittade ett flertal godtyckliga kandidater faktiskt, dock så visade det sig att majoriteten av dessa tyvärr ej håll måttet av vad som stod i annonsen. Blev lite besviken, men fortsatte letandet ändå.
Tillslut så hittade jag en i närheten av där farsgubben bor. Mopeden var i riktigt bra skick, närapå ny faktiskt. Låga mil, endast 600 och årsmodellen var en 2007. Sen var priset kalasbra, så for iväg och kika på den efter nån dag bara. Den såg till och med bättre ut på riktigt, och var väldigt välbehållen. Provkörde och var såld, direkt.
Så min snälla far gav de 12500 riksdalerna för den, och vi tackade för oss och körde hem igen - han i bilen, och jag på moppen. Gick riktigt friskt och jämnt, grymt skön hojj faktiskt! Förstår varför så många har denna modell.
Anledningen till att jag valde just SM-modellen var ganska givet, kör mestadels på asfalt eller nästan bara det underlaget. Sen så är ju den modellen lite finare med, iallafall enligt mig själv.
Kom hem iallafall tillslut, glad och välbehållen. Började pilla lite på hojjen, prövade att dra pluggen och lite sådant. Blev rätt lycklig, och även ännu lyckligare när jag kom på att jag har kvar mina pengar sen sommarjobbet. Egentligen skulle ju de gå till moppen, men nu fick jag den helt gratis av farsan.
Så med en hyffsad kassa budget på cirkus 7000, så får vi se vad man kan göra med hojjen. Har inga stora planer direkt, vill bara få den lite snyggare och gå en aning bättre. Vi får väl se vad som händer.
Men nog med tjat, här får ni ett par bilder ifrån min X8. Kvalitén är ju som den är, men ska se om jag inte får tag på systemarn senare och knäpper ett par bättre bilder. Allt kan ju hända, the future hasn't been written yet. :sly:

Vad tycker ni? Bilderna visar ju inte riktigt dens sanna jag. Men tro mig, ytterst svårt att hitta en sådan cykel för en sån peng. Fan så nöjd jag är över den!

[spoiler]NYA BILDER - 2011/07/12

[ATTACH=CONFIG]4489[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]4490[/ATTACH]

Som ni ser så är det lite bättre skärpa på dessa bilder, lite skarpare helt enkelt!
Det finns lite som skall göras på den. Hade tänkt att göra iordning bakdelen snarast, samt tvätta den. Vad mer som händer, det får vi se!
[SPOILER]BILDBOMB!! 14/07
Kvallen försvann i explosionen, men ni får nöja er med bilderna som kvar blev.
Som ni ser är chassit lite ändrat, men motorn fick också sig en kyss. :sly: Pluggen flög iväg, och en supernova kom fram. Älskar min hojj just nu!
Men nog med tjat, låter bilderna sköta resten...

:rocking:
[spoiler]16 juli 15:45
Dagsfärska bilder sen idag när jag och polarn drog upp till donken!

[/spoiler][spoiler]13:08 19/07
Orderdata:
1 st. IGM - Bakdrev (420) 52-Tandat á 309,00 SEK 309,00
1 st. IGM - Framdrev (420) 14-Tandat á 139,00 SEK 139,00
1 st. IGM - Kedja (420) 136 Länkar á 209,00 SEK 209,00
1 st. IGM - Kedjelås 420-Kedja á 39,00 SEK 39,00
1 st. HP - Framstänka (Super Motard) Röd á 299,00 SEK 299,00
Betalningssätt: Postförskott (SEK 49,00)
Fraktavgift: Frakt (SEK 39,00)
Summa / pris: SEK 1.083,00
Varav moms: SEK 216,60
Delar på G!
Tror den kommer rulla grymt med det, både i topspeed & utseénde.
Kommer nya bilder när delarna är hemma och monterade. Tills vidare - ha det!
21:06 20/7
Ruggigt snabb leverans från folket vid TS, en knapp dag bara. Stort tack, uppskattas rejält! :wub:
Har bara moddat dit den nya framstänkan, tänkte ge mig på dreven nu till helgen.
Nåja, här får ni ett par bilder jag knäppte för en stund sen. Kalasbra kvallé ändå, lånade trots allt brorsan mobil.

Visa gärna intresse och kommentera vad ni tycker om hojjen! Tipsa gärna om fler grejor jag kan göra. Har planerat att köpa nya blinkers, tips på ett par snygga? Funderar även på en höjning, men hittar bara de som höjjer 40mm... Finns det inga som ökar lite mindre? Länka gärna isåfall.
Ha det gott!![/spoiler]
2 till...

Har kopierat rakt av ifrån min tråd på MNF, länken till den förövrigt hittar ni här i denna tråden en bit ner...[/u]