snabbfråga, jag beställde nyss en Dellorto Black Edition 19mm m. stage6 insugskit och då är frågan om jag behöver byta choke och i såfall till vilken? Har en Speedfight 2 - 07
När du trimmar din moped så behövs det oftast en Kabelchock, så köp en kabelchock
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Ni behlver inte just kabelchoke.
Men det är en variant ut av en choke.
Kolla på förgasdelar på twostroke.
Där kan ni hitta el-chokar som passar 17.5 -19 mm.
Finns även manuella med kabel, där ni drar den i 2 lägen, wiren drar ut och in choken. Finns även manuella med knappchoke.
köp ingen elchock då motorn kan få det svårt att starta, då den får för fet bladning, så mitt råd köp en kabelchock!
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
KoNG skrev:köp ingen elchock då motorn kan få det svårt att starta, då den får för fet bladning, så mitt råd köp en kabelchock!
Svårt nej, men det är bättre med manuellt då du kan hitta ditt läge.
Kabelchoke behöver ni inte köpa, om ni inte har det orginal som neos slider har. För annars får ni meka ihop en vajer. Då kan ni lika gärna köpa den utan wire, knappchoken.