tja jag har en aerox med dragen v-ring ett Hebo rör och bytat munstycke och kopplingsfjädrar och vikter. när jag inte kört moppen på ett tag kanske 5 min så går moppen upp snabbt någon minut sen efter det går den skit dåligt sämre än en original mopped vad kan vara felet?
Det är lite svårt att svara på rakt av eftersom att det kan beror på olika orsaker. En orsak kan vara att när choken slår av får motorn för lite bensin. Detta är en vanlig orsakt och beror på att huvudmunstycket i förgasaren är för litet.
Kolla på stiftet hur det ser ut. Är det brunt så är det okej, är det vitaktigt får moppen för lite bensin och svart så är det för mycket.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Det är lite svårt att svara på rakt av eftersom att det kan beror på olika orsaker. En orsak kan vara att när choken slår av får motorn för lite bensin. Detta är en vanlig orsakt och beror på att huvudmunstycket i förgasaren är för litet.
Kolla på stiftet hur det ser ut. Är det brunt så är det okej, är det vitaktigt får moppen för lite bensin och svart så är det för mycket.
runners skrev:Det är lite svårt att svara på rakt av eftersom att det kan beror på olika orsaker. En orsak kan vara att när choken slår av får motorn för lite bensin. Detta är en vanlig orsakt och beror på att huvudmunstycket i förgasaren är för litet.
ja men det e rätt munstycke så kan ej vara det:/
helt säker på det?
kolla vikterna tror du behöver lättare vad har du nu?
helt säker på det?
aa helt säker. och vikterna kan det inte vara för man fick vikterna till röret.
vodkaftw skrev:
helt säker på det?
men har du kollat tändstiftet? oboybrunt? kan också vara den choke eftersom den blir dålig sen när den är varm. kanske behöver mer luft? dra luftpluggen de gjorde jag och då gick den bra med choken i sen så var det ändå vikterna som var för tunga.
testa med lite lättare vikter om du har vill säga men vad har du för vikter nuy?
aeroxleoZX skrev:helt säker på det?
men har du kollat tändstiftet? oboybrunt? kan också vara den choke eftersom den blir dålig sen när den är varm. kanske behöver mer luft? dra luftpluggen de gjorde jag och då gick den bra med choken i sen så var det ändå vikterna som var för tunga.
testa med lite lättare vikter om du har vill säga men vad har du för vikter nuy?
ja munstycket är bra min bror hade samma rör och hade samma munstycke så de e rätt. vikterna är 3.6 tror jag han hade också dom och de kopplingfjädrarna jag hade så de borde ju funka.