[Hjälp] Effektrör på moppe / Varvregister problem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Mackesh94
Elmoped

[Hjälp] Effektrör på moppe / Varvregister problem

Inlägg av Mackesh94 »

Tjena! Jag har skaffat ett högvarvigt rör :D Röret heter Athena. aldrig hört talas om den men den funkar iaf... men iaf så först när jag slängde in 4,5g vikter så fick jag in effekten ända från 10-75/kmh men sen börja den gå dåligt...?

Jag testade å slänga in 4g istället (trodde jag hade för tunga vikter) då fick jag in effekten hela tiden ända upp till 75km/h. men nu har jag fortfarande 4g i och moppen går lite dåligt i varvregistret :shock:

Effekten går i från 5-25
Effekt borta från 25-40
Effekt går i från 40-45 typ 2 sekunder...
sen är effekten inne från 55 till 75km/h...

förut fick jag in effekten när jag åkte uppförsbackar men nu får jag inte det, nu ligger jag å drar 35 uppför... förut låg jag lätt i 60 uppför

när jag åker nerförsbackar så ligger effekten i ända från 5-75 km/h...

Någon aning varför det är som det är? Tack på förhand! :p

Mitt setup:
50cc original
19mm förgasare original
Luftburk
Stage6 ostrypt cdi
4g vikter
TNT Boost Bottle (jag hade den innan jag köpte röret så ni vet)
Athena högvarvigt rör
Storlek 75 huvudmunstycke
Bild
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Ställt in förgasaren?
Användarens profilbild
Mackesh94
Elmoped

Inlägg av Mackesh94 »

Born2Ride skrev:Ställt in förgasaren?
aa de gjorde jag första gången den gick konstigt med nya röret har dock ökat munstycket med 3 storlekar från 72 till 75 för såg på tändstiftet att de behövdes :P
Bild
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad

Inlägg av VeilSide1337 »

Fixa förgasaren ordentligt när moppen e VARM, och släng i 3.75 g så går det nog ;)
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Användarens profilbild
Mackesh94
Elmoped

Inlägg av Mackesh94 »

VeilSide1337 skrev:Fixa förgasaren ordentligt när moppen e VARM, och släng i 3.75 g så går det nog ;)
Fixa förgasaren e redan fixad nu! ;D nu går den som smort men dock inte effekt problemet... men 3.75g... funkar de inte med 3.5or? :P orkar dock inte beställa nya för har redan ett kit med vikter.
kommer dock inte hastigheten påverkas om jag har 3.5g?
Bild
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad

Inlägg av VeilSide1337 »

Asså, om du har ställt in förgasaren rätt och så, och du har 4-4.5 g vikter så ska det ju fan gå, men det jag tänkte på nu, du har 50 cc orginal, dragen vring ofc och då när du drar ringen får du tänka "varva den 10k med ring då varvar den 8k utan" ungefär så, och du har ett högvarvigt rör, riktigt högvarvit, har själv haft det, och jag är ledsen men jag kom att tänka på att det går inte att ha det röret till din setup.. köp ett t.ex om du inte har höjningssats så kan du köpa stage6 vassa rör typ r1200 eller nåt, eller så kör du snällare och lite mer efektgivande rör som t.ex leovince zx eller stage6 pro crom/carbon dom fungerar utmärkt med din setup, dock rekommenderar jag zx! Lycka till och säg till hur det går :)
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Användarens profilbild
Mackesh94
Elmoped

Inlägg av Mackesh94 »

VeilSide1337 skrev:Asså, om du har ställt in förgasaren rätt och så, och du har 4-4.5 g vikter så ska det ju fan gå, men det jag tänkte på nu, du har 50 cc orginal, dragen vring ofc och då när du drar ringen får du tänka "varva den 10k med ring då varvar den 8k utan" ungefär så, och du har ett högvarvigt rör, riktigt högvarvit, har själv haft det, och jag är ledsen men jag kom att tänka på att det går inte att ha det röret till din setup.. köp ett t.ex om du inte har höjningssats så kan du köpa stage6 vassa rör typ r1200 eller nåt, eller så kör du snällare och lite mer efektgivande rör som t.ex leovince zx eller stage6 pro crom/carbon dom fungerar utmärkt med din setup, dock rekommenderar jag zx! Lycka till och säg till hur det går :)
tja tack för svar! dom i butiken som sålde Athena röret sa att de kommer funka perfekt! :shock:

Jag har höjt upp min moppe med en höjningssats men de har väll inget med avgas saker att göra? x)

EDIT: ja ofc har jag dragen v-ring jag hade inte ens ngn sån i haha

EDIT2: jo nu fattar jag men har höjt upp min moppe så den e rätt så hög iaf
Bild
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

VeilSide1337 skrev:Asså, om du har ställt in förgasaren rätt och så, och du har 4-4.5 g vikter så ska det ju fan gå, men det jag tänkte på nu, du har 50 cc orginal, dragen vring ofc och då när du drar ringen får du tänka "varva den 10k med ring då varvar den 8k utan" ungefär så, och du har ett högvarvigt rör, riktigt högvarvit, har själv haft det, och jag är ledsen men jag kom att tänka på att det går inte att ha det röret till din setup.. köp ett t.ex om du inte har höjningssats så kan du köpa stage6 vassa rör typ r1200 eller nåt, eller så kör du snällare och lite mer efektgivande rör som t.ex leovince zx eller stage6 pro crom/carbon dom fungerar utmärkt med din setup, dock rekommenderar jag zx! Lycka till och säg till hur det går :)
Går moppen snabbare med ett rör som är kromat/har kolfiberdämpare?

Vill minnas att jag bytte till lite hårdare kopplingsfjädrar när jag hade det där problemet dock
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

haha byt kopplings fjädrarna
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Skriv svar