Problem med en Rieju RRX-07

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
razze21
Elmoped

Problem med en Rieju RRX-07

Inlägg av razze21 »

Hej!
Jag har en Rieju RRX från 07 som jag har stora problem med den är helt original men jag har ett problem med den och det e att den e så slö, ja har satt i ett 10" drev men det blir inte mycket bättre vill inte trimma så någon som kan komma med tips på vad man kan göra?

Om någon har haft liknande problem skriv och snälla hjälp mig!

/Rasmus :?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

O.O

trimma
finns inget annat man kan göra ?

möjlivgt vis dreva hårdare men det kmr du juh ingen stans med
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Har den alltid varit "slö" eller har det kommit på senare tid? Kan vara att du har skit i avgasröret(myycket sot), att avgasporten har sotat igen, ytterst lite skit i munstycket, har du avstrypt den förresten?

För att trimma den kan du ju byta kolv, jag har alltid bytt varje 200-250 mil. En frisk kolv ger ett märkbart bättre acc, men inte så mycket på toppfarten...

Mopeder som är i helt original utförande, dvs strypt, skall man inte ha så stort förhoppningar på varken acceleration eller toppfart. Spelar ingen roll hur du drevar.

Finns mycket som spelar in på hur din moped går. :wink:
Användarens profilbild
Swe2FX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Swe2FX »

Det behöver inte vara så att det är något fel på den (om det inte har kommit helt plötsligt) för Rieju RRX är riktigt slöa orginal det är en moppe man köper om man vill trimma :P iallafall var det så jag gjorde.
razze21
Elmoped

Inlägg av razze21 »

jarken skrev:Har den alltid varit "slö" eller har det kommit på senare tid? Kan vara att du har skit i avgasröret(myycket sot), att avgasporten har sotat igen, ytterst lite skit i munstycket, har du avstrypt den förresten?

För att trimma den kan du ju byta kolv, jag har alltid bytt varje 200-250 mil. En frisk kolv ger ett märkbart bättre acc, men inte så mycket på toppfarten...

Mopeder som är i helt original utförande, dvs strypt, skall man inte ha så stort förhoppningar på varken acceleration eller toppfart. Spelar ingen roll hur du drevar.

Finns mycket som spelar in på hur din moped går. :wink:
Jag och min pappa har hållt på hela dagen så nu går den lite bättre men ska nog köpa ny kolv testar med det iallafall det kan ju inte skada liksom :)
Skriv svar