Själv så tycker jag Rieju RRX och en årsmodell som inte har power up modellen som är mycket svårare att trimma om jag inte har fel, tror det är 08+ årsmodellerna som har power up.
Men en Rieju RRX går bra trimmad samtidigt som en Derbi går sämre trimmad och har en CDI box vilket inte Rieju har (vet inte om DT50 har det) Derbi tycker jag också är osköna att köra (det känns liksom skumt typ ) men Rieju RRX är grymt sköna att köra och en DT50 har jag hört (av en kompis som har en) att dom går lätt sönder vid högre miltal typ 1500+.
Så jag hade valt Rieju tack vare att dom är grymt sköna att köra, håller bra, blir snyggast stylad och går bra trimmat.
Rieju RRX är ett givet val, AM6 motorn, snyggast kåpor, väldigt lite krävs att få till men med ännu mer jobb blir dom galet snygga. Finns tonvis med delar (det finns ju iofs till dom med Derbi motorn också).
Born2Ride skrev:Derbi är så sjukt obekväma tycker jag, vibrerar en del också.
Jag hade nog valt en Rieju eller en beta RR fast någon veteranare hade inte varit helt fel, tex en puch montana/dakota eller zündapp ks50
Inte något gammalt skräp!
ServerError skrev:Den snyggaste... CPI SM-07 AM6 Förbättrad kopia, mycket reservdelar men styling får man oftast sj fixa, tror de är vattenkyld inte 100 på vad som är skillnaden vatten/luft kyld. 2-takt. Ganska hög original och sjukt skön att köra. Många proffs inom cross säger att de är den moppen med skönast växlar och jag håller med med de mopeder jag testat.
Cpi's AM6 kopia är inte bättre och det finns inte mer reservdelar än till vanliga AM6 motorn, och skillnaden på luft och vattenkylt är helt enkelt om den kyls via luft eller vatten.
ServerError skrev:Den snyggaste... CPI SM-07 AM6 Förbättrad kopia, mycket reservdelar men styling får man oftast sj fixa, tror de är vattenkyld inte 100 på vad som är skillnaden vatten/luft kyld. 2-takt. Ganska hög original och sjukt skön att köra. Många proffs inom cross säger att de är den moppen med skönast växlar och jag håller med med de mopeder jag testat.
hahaha okej.... förbättrad kopia säger du så bara för att du har en eller?...
du vet inte äns att din moppe är vattenkyld
+111
Roligt elr hur...nä. Jag har bara läst alla specs om min moppe och då stod det så, och jag är ganska säker på att de är vattan men jag var trött när jag skrev de förra.
beror ju på vad du hade tänkt göra med projektet, men jag hade tagit Yamahan, sedan derbin.
tkr inte om Rieju så mkt då mångfa polare har haft de och bara varit krångel.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
samueljohansson96 skrev:Kör på dt50n , spiken vart typ redan färdig stylad och allt , drdn är för gammal look på tycker jag , ska vara 05 och nyare
Håller med! Men en Derbi hade ju säkert inte vart fel heller. Jag har ju själv haft en Derbi Senda och nu har jag ju en Rieju rrx. Tycker dock att rrx en goare att köra men de är ju upp till var och en! Men tycker du ska köra på Rieju/yamaha´n eftersom dem har AM6 motorer, och de är ju rätt många som har de på forumet vilket kanske är positivt?
Yamaha eller Rieju för de har AM6. Derbi är också fina men de är så vanliga och har inte AM6 motor... Skulle vara riktigt fett att se dig göra guider till AM6 motorn, de flesta växlade moppar har ju AM6 också så...
Dt50, Vi snackar HAssee666 inte Sven svensson 15 år, För mig är Dt det självklara valet! Då jag tror vi kmr få se ett mycket lyckat resultat av dig.! Finns inte lika många! åk dit o kolla på dom vad du än väljer så blir det nog bra!
yamaha2pwn skrev:beror ju på vad du hade tänkt göra med projektet, men jag hade tagit Yamahan, sedan derbin.
tkr inte om Rieju så mkt då mångfa polare har haft de och bara varit krångel.
Varför skulle det vara mindre krångel med Yamahan när det är samma motor på den som Riejun? Det är väl dina polare som inte kan ta hand om en moppe som har skapat krångel... Tar man hand om en moppe som man ska så finns det ingen anledning för den att krångla hela tiden. Spelar ingen roll om det är en Yamaha, Rieju eller Derbi, man kan ha lika mycket problem med alla.
Derbin kan du plocka bort tycker jag , typ 4000 för att den ska se vettig ut sen är det inte ens AM6 , tycker du ska köra på yamahan eftersom Rieju spike är en gammal modell
samueljohansson96 skrev:Derbin kan du plocka bort tycker jag , typ 4000 för att den ska se vettig ut sen är det inte ens AM6 , tycker du ska köra på yamahan eftersom Rieju spike är en gammal modell
Spelar du rolig . vad fan spelar det för roll om det är AM6 / ebs ?
Säg mig gärna det , båda motorerna är bra , båda har dåliga saker med.
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.
men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning
samueljohansson96 skrev:Derbin kan du plocka bort tycker jag , typ 4000 för att den ska se vettig ut sen är det inte ens AM6 , tycker du ska köra på yamahan eftersom Rieju spike är en gammal modell
Spelar du rolig . vad fan spelar det för roll om det är AM6 / ebs ?
Säg mig gärna det , båda motorerna är bra , båda har dåliga saker med.
För att de flesta har AM6 kanske och ebs är gammal