juckeyy skrev:Orginal vilket jag tror är 68CaToXXo skrev:Vad har du för munstycke?
+1 ....kjelle skrev:Om du har sportluft och tk så behöver du ju inte byta munstycke! Men om du skaffar snabbgas så måste du byta!!juckeyy skrev:den gick lite bättre när jag satte på ett sportluftfilter , så att byta upp munstycke borde jag väl inte göra då?
Om det var svart får det väl för mycket soppa? Byt ner munstycke? Rätta mig om jag har fel ...juckeyy skrev:Som ni hör på filmerna så blöddrar den vid gaspådrag på neutral och när man lägger upp den på 1:an och sedan 2:an, men som ni kanske också hör om man varvar länge på 1:an så går blöddrandet/bluddrandet över.
Notera att jag inte missar växlarna!
Vi öppna även förgasaren och kolla munstyckena: huvud var 86 och lågfarts var 45. och när vi kolla tändstiftet var det svart!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8eaerMFTKAo[/youtube]
Missa att du hade skrivit att du skruvat ut luftskruven, ifall du nu gjorde det nånstans.. Men vet du själv vad du har för munstycke? Gå bara ut och skruva av flottörkoppen och kolla vetja, tar högst 5minuter!juckeyy skrev:varför ska jag ha större munstycke när stiftet är svart och den blöddrar och även när den gick lite bättre på tomgång när vi skruva ut luftskruven?
jag skrev dock det förut men kan ta det igenktm_danielsson skrev:Missa att du hade skrivit att du skruvat ut luftskruven, ifall du nu gjorde det nånstans.. Men vet du själv vad du har för munstycke? Gå bara ut och skruva av flottörkoppen och kolla vetja, tar högst 5minuter!juckeyy skrev:varför ska jag ha större munstycke när stiftet är svart och den blöddrar och även när den gick lite bättre på tomgång när vi skruva ut luftskruven?
Ber så mycket om ursäkt att jag inte läst ordentligt, stiftet är alltså helt svart, pröva att byta ner det till 78 eller något och sedan ställ in luftskruven ordentligt. Ett nytt stift hade inte suttit fel (du har säkert köpt det också men jag har inte läst det häller...?)juckeyy skrev:jag skrev dock det förut men kan ta det igenktm_danielsson skrev:Missa att du hade skrivit att du skruvat ut luftskruven, ifall du nu gjorde det nånstans.. Men vet du själv vad du har för munstycke? Gå bara ut och skruva av flottörkoppen och kolla vetja, tar högst 5minuter!juckeyy skrev:varför ska jag ha större munstycke när stiftet är svart och den blöddrar och även när den gick lite bättre på tomgång när vi skruva ut luftskruven?
Huvudmunstycke = 86
Lågfartsmunstycke = 45
vi kollade stiftet 2 gånger och det var svart men ska nog beställa en sats ikväll, (beställer dock från 62-82)ktm_danielsson skrev:Ber så mycket om ursäkt att jag inte läst ordentligt, stiftet är alltså helt svart, pröva att byta ner det till 78 eller något och sedan ställ in luftskruven ordentligt. Ett nytt stift hade inte suttit fel (du har säkert köpt det också men jag har inte läst det häller...?)juckeyy skrev:jag skrev dock det förut men kan ta det igenktm_danielsson skrev: Missa att du hade skrivit att du skruvat ut luftskruven, ifall du nu gjorde det nånstans.. Men vet du själv vad du har för munstycke? Gå bara ut och skruva av flottörkoppen och kolla vetja, tar högst 5minuter!
Huvudmunstycke = 86
Lågfartsmunstycke = 45