Derbimotor.
17,5mm förgasare.
Borttagen luftbricka och skorsten.
Gianelli krök, 14-65.
Med Leovince V6 istället, hur skulle den då gå?
Vad skulle den göra med den drevningen?
Om jag istället har 14-56, vad gör den då?
Min kompis säger 100 på sista, men litar inte riktigt på honom där så tänkte kolla med er
Senast redigerad av Yniq den 16 juli 2011, 10:26, redigerad totalt 1 gånger.
stollen9 skrev:Derbi extreme 06a med giannelli 2t enduro 19 mm förgasare o passande drev sportluftfilter , med/utan ostrypt cdi?
Kanske 80-90 km/h
Yniq skrev:Roxon Duel Sm 07.
Derbimotor.
17,5mm förgasare.
Gianelli krök, 14-65.
Min kompis säger 100 på sista, men litar inte riktigt på honom där så tänkte kolla med er :Wink:
Din kompis är inte långt ifrån iallafall typ 90 km/h
Derbimotor.
17,5mm förgasare.
Gianelli krök, 14-65.
Min kompis säger 100 på sista, men litar inte riktigt på honom där så tänkte kolla med er
Jag sa ju ostrypt cdi också ju så med de, Gianelli, 14-56 och rätt bestyckad så kommer den till 100 och då menar jag i nerförsbacke
Derbimotor.
17,5mm förgasare.
Gianelli krök, 14-65.
Jag sa ju ostrypt cdi också ju så med de, Gianelli, 14-56 och rätt bestyckad så kommer den till 100 och då menar jag i nerförsbacke
Aa jag skulle tro det, fast jag tror 14/53 drevning är bättre, fråga i drevings tråden =)
Derbimotor.
17,5mm förgasare.
Gianelli krök, 14-65.
Glömde den...Aha du menade nerförsbacke, trodde att du syftade på rakan
MrAndersson skrev:Fråga inte mig... Sitter AM6 motor på 06orna o framåt om jag inte har fel?
Off, 80-90 bättre än jag trott Räcker då hänger jag på polarna o lite mer
Edit: Kollade lite och såg att de sitter på piaggio motorn D50BO efter 06 är detta AM6 motorn eller har jag blandat ihop dom?
D50B0 är Derbimotorn, sitter på Derbi (självklart), Gilera om jag inte är ute och cyklar, och Roxon. AM6 sitter på Rieju, Yamaha tror jag, sen så vet jag inte vilka mer som har det
Setup
Airsal 50cc sport
mk thrower trimrör (urpluggat)
orginalförgasare med 120 munstycke
urpluggad luftburk
orginal cdi
drev 12/52
farsan låg bakom mig när jag hade 11/52 i drev och 104 i munstycke då gick det 85 på hans mätare och han kom varken närmare eller längre ifrån. nu med 12/52 och 120 i munnstycke så varvar den ur betydligt bättre någon som har en gissning om vad den går nu? 90-95 kanske?
föresten är det någon som vet om det är strypt eller ostrypt cdi på peugeot xps 04? tycker att han varvar ganska högt men ändå svårt att veta när man inte har varvmätare.
nemesis8 skrev:Setup
Airsal 50cc sport
mk thrower trimrör (urpluggat)
orginalförgasare med 120 munstycke
urpluggad luftburk
orginal cdi
drev 12/52
farsan låg bakom mig när jag hade 11/52 i drev och 104 i munstycke då gick det 85 på hans mätare och han kom varken närmare eller längre ifrån. nu med 12/52 och 120 i munnstycke så varvar den ur betydligt bättre någon som har en gissning om vad den går nu? 90-95 kanske?
föresten är det någon som vet om det är strypt eller ostrypt cdi på peugeot xps 04? tycker att han varvar ganska högt men ändå svårt att veta när man inte har varvmätare.
Den kommer säkert göra 90-95 kanske mer. Men du kan känna om den har strypt cdi den liksom dödar sig själv när man kommer till det varvet brukar vara 8000-9000 rpm tror jag, men testa att varva ut på växlarna och se om den dödar sig
hur fort kommer min yamaha jogr(AC) 06 gå med:
Polini 70cc sport
Leovince Zx
Malossi flyclutch
Malossi multivar
17.5mm förgasare
Doppler membran
Orginal luftburk
Vet att den kommer ha bra axx men skulle ändå vilja veta toppen på ett ungefär