Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378 Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö
Inlägg
av Swe2FX » 15 juli 2011, 18:32
Jag satte på mitt Tk rör på Min Rieju RRX 06 idag och jag bytte upp mitt munstycke 5 strl från 105 till 110 (det fanns inga större) men den hackar på låga varv och vill inte varva upp när den är på ett lågt varv.
Jag testade också med mitt 105 munstycke men ingen skillnad det blir heller ingen skillnad när jag chokar
Jag tycker jag har haft luftskruven på alla ställen från 1,5 varv till 7 varv ut och det mesta där imellan.
Behöver jag ett mindre munstycke då eller? Fast det låter rätt konstigt eftersom att jag kör med 105 munstycket på mitt urpluggade orginalrör :O
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378 Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö
Inlägg
av Swe2FX » 15 juli 2011, 19:20
kanske men skulle alltså ett trimrör behöva mindre bensin än ett orginalrör?
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 15 juli 2011, 20:30
japp
men ÖVER 90 behöver du inte GÅ O.O
duhar ett FÖR stort munstycke bara ....
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Eric_9801
Avstängd
Inlägg: 173 Blev medlem: 14 juni 2011, 19:30
Ort: Onsala
Inlägg
av Eric_9801 » 15 juli 2011, 20:35
har du luftbox elelr luftfilter eller öppet?
blackout1994
Svårstartad skrothög
Inlägg: 241 Blev medlem: 3 november 2010, 11:34
Ort: Bromölla
Inlägg
av blackout1994 » 15 juli 2011, 20:40
ehm... säger du att du har 105 som original munstycke xD? min rrx hade typ 70 eller 80 något
prova typ 90
Derbi Senda
Setup:
Cylinder: Airsal 70cc Racing
Förgasare: Dellorto 21mm Black Edition
Koppling: Metrakit
Insug: Doppler
Membran: Doppler
Vev: Metrakit
Avgasrör: Metrakit Pro Race
Filter: Öppet
Gatubruk? ja förfan!
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378 Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö
Inlägg
av Swe2FX » 15 juli 2011, 20:45
När jag har 95 munstycke går den inte över 30 km/h med urpluggat orginalrör
men jag kan ju testa 95 munstycket
Jag har luftbox
METAL666
Elmoped
Inlägg: 127 Blev medlem: 7 december 2008, 19:18
Kontakt:
Inlägg
av METAL666 » 15 juli 2011, 21:04
Själv kör jag urpluggat originalrör med 84 munskycke på min Rieju rrrx 07. Kan tillägga att de är en 16mm förgasare. (original förgasre )
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378 Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö
Inlägg
av Swe2FX » 15 juli 2011, 21:06
Vafan måste jag ha så stort för då?? är det kanske för att clipset sitter för långt ner? om det nu ens finns ett sånt ?
Hebbex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 305 Blev medlem: 18 mars 2011, 21:31
Inlägg
av Hebbex » 15 juli 2011, 21:15
Swe2FX skrev: Vafan måste jag ha så stort för då?? är det kanske för att clipset sitter för långt ner? om det nu ens finns ett sånt ?
När jag skaffade Tk så hade jag 82 i munstycke
METAL666 skrev: Vet ej
Varför svarar du då?
D3nnis skrev: varför får jagont i magen och blir bajsnödig när jag dricker monster?
Nej
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152 Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby
Inlägg
av yamaha2pwn » 15 juli 2011, 21:16
min polare hade faktiskt oxå 105 munstycke till urpluggat org rör på sin rrx
men jag tror hans drog tjuvluft, tror även din drar de nånstans. kolla med startgas.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378 Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö
Inlägg
av Swe2FX » 15 juli 2011, 21:17
yamaha2pwn skrev: min polare hade faktiskt oxå 105 munstycke till urpluggat org rör på sin rrx
men jag tror hans drog tjuvluft, tror även din drar de nånstans. kolla med startgas.
Okej ska göra det imorrn =)
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493 Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20
Inlägg
av riejumikäl » 15 juli 2011, 21:44
Jag kör en urpluggad Drac med Tk. Har storlek 65 på huvudmunstycke
Tändstiftet är oboybrunt och fint.
Din moppe drar säkert tjuvluft, som de innan mig har skrivit!
Edit: Kolla runt förgasaren så inte det är insugsgummit eller liknande som är torksprucket. Vid övergången mellan luftburken och förgasaren sitter det, iaf på min drac, en slags "gummiadapter". Den kan vara värd att ta en kik på också. Om det nu finns en sådan
Senast redigerad av
riejumikäl den 15 juli 2011, 21:57, redigerad totalt 1 gånger.
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393 Blev medlem: 14 april 2010, 21:17
Inlägg
av Jontee » 15 juli 2011, 21:47
Min orginal rrx hade jag 74strl
95 med TK
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378 Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö
Inlägg
av Swe2FX » 15 juli 2011, 21:52
Okej
Men skulle det kunna vara så att den behöver ett större munstycke om den drar tjuvluft?
ThePowerDerbi
Derbi Crew
Inlägg: 508 Blev medlem: 21 juni 2011, 23:50
Ort: Inte för att skryta men Värmdö ;)
Inlägg
av ThePowerDerbi » 15 juli 2011, 21:53
Swe2FX skrev: Okej
Men skulle det kunna vara så att den behöver ett större munstycke om den drar tjuvluft?
Vi fixar det imorn
Svarar gärna på frågor via pm
Pm:a också för mer info angående Derbi Crew
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 15 juli 2011, 21:54
Swe2FX skrev: Okej
Men skulle det kunna vara så att den behöver ett större munstycke om den drar tjuvluft?
jaa !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462 Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm
Inlägg
av KarlssoN^ » 15 juli 2011, 21:55
riejumikäl skrev: Jag kör en urpluggad Drac med Tk. Har storlek 65 på huvudmunstycke
Tändstiftet är oboybrunt och fint.
Din moppe drar säkert tjuvluft, som de innan mig har skrivit
Årsm. 98-99? med Sha 14-12 förgasaren ?
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378 Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö
Inlägg
av Swe2FX » 15 juli 2011, 22:01
ThePowerDerbi skrev: Swe2FX skrev: Okej
Men skulle det kunna vara så att den behöver ett större munstycke om den drar tjuvluft?
Vi fixar det imorn
Det gör vi =)
willemedDERBIN skrev: Swe2FX skrev: Okej
Men skulle det kunna vara så att den behöver ett större munstycke om den drar tjuvluft?
jaa !
Okej då får jag ta och kolla upp det snabbt =)
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493 Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20
Inlägg
av riejumikäl » 15 juli 2011, 22:07
KarlssoN^ skrev: Årsm. 98-99? med Sha 14-12 förgasaren ?
En 03 med Dellorto 12mm
MartenRRX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 411 Blev medlem: 23 maj 2010, 18:36
Inlägg
av MartenRRX » 15 juli 2011, 22:11
Du bör nog ta en titt genom din förgasare och se om den drar någon tjuvluft om den inte går över 30 med ett urpluggat orginal rör
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378 Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö
Inlägg
av Swe2FX » 15 juli 2011, 22:13
Den går inte över 30 när jag har 95 munstycket i när jag har 105 så toppar den 70
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493 Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20
Inlägg
av riejumikäl » 15 juli 2011, 22:15
Swe2FX skrev: Den går inte över 30 när jag har 95 munstycket i när jag har 105 så toppar den 70
Har du testat att gå under 95 nån gång då?
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378 Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö
Inlägg
av Swe2FX » 15 juli 2011, 22:17
riejumikäl skrev: Swe2FX skrev: Den går inte över 30 när jag har 95 munstycket i när jag har 105 så toppar den 70
Har du testat att gå under 95 nån gång då?
Nej för den hackar och håller på och vill inte varva ut när jag har 95 munstycke
så jag tyckte att det hade varit onödigt att pröva
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493 Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20
Inlägg
av riejumikäl » 15 juli 2011, 22:24
Swe2FX skrev: Nej för den hackar och håller på och vill inte varva ut när jag har 95 munstycke så jag tyckte att det hade varit onödigt att pröva
Okaj. Tycker det är värt att testa iaf!
Om det visar sig att vara tjuvluft och du åtgärdar det så kommer ju du att få gå ner i munstycke i alla fall
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378 Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö
Inlägg
av Swe2FX » 15 juli 2011, 22:25
kanske det men jag väntar tills jag har fixat det isåfall
Edit jag testade med startgas idag men den drar ingen tjuvluft där jag prövade så varför måste jag ha så stort munstycke??