Vilket rör ska jag ha till en Rieju RRX 07'a? Och hur monterar man på röret? Kommer den gå mycket bättre än vad den gör just nu? Urpluggad och bytt munstyckte, gör 80km/h enligt mätaren, så kanske 75km/h ärliga.
Faster, faster until the fear of death overcomes by speed!
Rieju_rrx07 skrev:Vilket rör ska jag ha till en Rieju RRX 07'a? Och hur monterar man på röret? Kommer den gå mycket bättre än vad den gör just nu? Urpluggad och bytt munstyckte, gör 80km/h enligt mätaren, så kanske 75km/h ärliga.
MK prorace 3 har ju en hyffsad effekt kurva, annars finns ju alltid gianneli 2t eller TK gp 2008
Kommer ju göra lite skillnad tex bättre axx, o högre topp om du drevar om
Någon som kan länka ett rör för runt 1.6 till en Derbi Senda xtrem 07a, som har en godkänns ce strypning i ska nämligen regga den o få godkänt sen ta bort pluggen o sätt på den black boxen med kod
Någon som kan länka ett rör för runt 1.6 till en Derbi Senda xtrem 07a, som har en godkänns ce strypning i ska nämligen regga den o få godkänt sen ta bort pluggen o sätt på den black boxen med kod
Får inte trimma så måste va ett rör med plugg i!
MvH Andersson
Edit: vad ska man göra för besiktning?
reg bess
dem flästa rören är la godkända :S
titta själv vilket du vill ha ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
om jag inte har fel så är båda högvarviga iallafall TK röret
Yasuni har jag ingen erfarenhet av men TK ger hyffsad effekt med tanke på priset =)
Däremot låter TK så in i H*lvete högt det bara ekar mellan husen om man åker i ett villaområde
Haha, de är jag som skrev asso! Men om man har pluggen reggar den sätter på blackbox med kod o sen tar bort pluggen borde ju inte aina misstänka något? om du inte kört förbi dom i typ 90...
Haha jaha XD Men nej om dom inte stoppar dig tack vare ljudet eller bara stoppar dig för en kontroll och ser blackboxen, så gömmer man blackboxen bra så ska det inte bli några problem =)
ska göra en svart plast låda o plastsvetsa fast på insidan av undertailen sen spackla o lackera svart så om dom inte tänker plocka ner moppen borde dom inte hitta den
Och om dom stannar mig för ljudet så stänger jag av moppen då hoppas blackboxen in o då går den ju runt 50 med gött ljud så de borde va lungt hoppas ja Såg en MC snut i stan idag tyvär.... INte kul om vi får hit sånna...
Tjenare mannen !
jag har nu tänkt att trimma lite och undrar vilket rör jag ska köpa, har tänkt mycket på leovince v6 och metrakit thrower. Jag vill ha ett bra axx och komma upp ca 75. jag kör en Derbi Senda xtreme 07 med 70 /13 drev , tack!
om ni kommer med andra förslag skriv då också vad moppen kommer upp i för hastighet
DerbiOscar skrev:Tjenare mannen !
jag har nu tänkt att trimma lite och undrar vilket rör jag ska köpa, har tänkt mycket på leovince v6 och metrakit thrower. Jag vill ha ett bra axx och komma upp ca 75. jag kör en Derbi Senda xtreme 07 med 70 /13 drev , tack!
om ni kommer med andra förslag skriv då också vad moppen kommer upp i för hastighet
Du kommer inte up i 75 med 13/70!!!! Byt till typ 12/52 och köp ett V6 så kommer du få bra axx och en toppfart på ca 75. men då behöver du ostrypt cdi och byta upp dig ca 10stl i munstycke
Fick ett begagnat rör av farsan som jobbar med mopeder och liknande så nu undrar jag hur jag skall få röret att sitta emellan dom 2 avgas delarna ( http://twostroke.se/Graphics/Products/10502_m.jpg ) och sedan hur jag skall få fast ljuddämparen så den inte hänger löst i luften. Kollade runt på twostroke men det verkade inte finnas några reserv delar. Farsan bor i göteborg och jag stockholm så därför frågar jag er istället för far. Röret är ifrån Hebo men mer vet jag dock inte. Tackar så länge
Edit: Har alltså inga delar till röret förutom dom vitala delarna, det är därför jag undrar hur jag skall göra
Senast redigerad av Glaed den 4 augusti 2011, 17:51, redigerad totalt 1 gånger.
Bra underliggande rör till ett bra pris, funkar bäst till 50cc cylindrar, ganska högvarvigt och man får fram en hel del topp men också gött axx beroende på drevning.