Tjena! var ute och körde med en kompis så stannade vi till och stängde av mopparna sen när vi startade dem igen gick min 3meter innan den bara dog. Efter så har den inte gått att starta har rengjort förgasaren och kollat om tändstiftet ger gnista.
Har org rör med 48 munstycke om det är till någon hjälp. var snälla hjälp ge förslag så jag kanske kan lösa problemet innan helgen annars får jag lämna in den till verkstad.
exakt samma sak hände mig, men de behöver ju inte va samma fel, jag körde en runda, gick hur bra som helst, stanna moppen starta den ca 30min senare körde 10meter sen börja den hoppa och sen dog den, jag hade gnista och tändstiftet var vått så byta jag tändstift och den har funkat sen dess
Så testa nytt tändstift , och rensa luftfiltret och kolla så där kommer bensin fram till tändstiftet
xytoo skrev:exakt samma sak hände mig, men de behöver ju inte va samma fel, jag körde en runda, gick hur bra som helst, stanna moppen starta den ca 30min senare körde 10meter sen börja den hoppa och sen dog den, jag hade gnista och tändstiftet var vått så byta jag tändstift och den har funkat sen dess
Så testa nytt tändstift , och rensa luftfiltret och kolla så där kommer bensin fram till tändstiftet
xytoo skrev:exakt samma sak hände mig, men de behöver ju inte va samma fel, jag körde en runda, gick hur bra som helst, stanna moppen starta den ca 30min senare körde 10meter sen börja den hoppa och sen dog den, jag hade gnista och tändstiftet var vått så byta jag tändstift och den har funkat sen dess
okej. tack. Så mkt
btw tror du jag kan köra med sportfilter och lite borrat mk med 48 munstycke??
okej. tack. Så mkt
btw tror du jag kan köra med sportfilter och lite borrat mk med 48 munstycke??
willemedDERBIN skrev:har du bytt munstycke på den ever ?
även när du körde opluggat?
Nu har jag bytt tändstift rengjort förgasaren och rengjort luftfitret. Det kommer fram bensin till tändstiftet men det vill inte starta vafan kan det vara då ;OO
Nu har jag bytt tändstift rengjort förgasaren och rengjort luftfitret. Det kommer fram bensin till tändstiftet men det vill inte starta vafan kan det vara då ;OO
Kommer där gnista då ?, testa att spruta lite start gas i luftfiltret
ja kmr gnista :S men kan det vara att tändningen e fel inställd?
Furia96 skrev: Nu har jag bytt tändstift rengjort förgasaren och rengjort luftfitret. Det kommer fram bensin till tändstiftet men det vill inte starta vafan kan det vara då ;OO
ja kmr gnista :S men kan det vara att tändningen e fel inställd?
aa kanske, har du komp då ? annars har den skurit :/
Furia96 skrev: ja kmr gnista :S men kan det vara att tändningen e fel inställd?
aa kanske, har du komp då ? annars har den skurit :/
Ah den har komp den har icke skurit ^^ :S
Kolven hade fått rejäla smällar på bägge sidorna + att det hade gått av 1 cm på en av kolvringarna. Så nu är min fråga vad jag ska göra måste jag plocka isär hela motorn och och hitta den metallbiten eller vad ska jag göra ??!!
Tackar för hjälp!