"bonnaporta boatian 4t??

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
micke g
Elmoped

"bonnaporta boatian 4t??

Inlägg av micke g »

Då ja växte upp när suzuki k50 och zundapp va de grymaste man kunde ha så ligger man ju lite efter i utvecklingen :)

Någon som har erfarehet av att slipa upp insug och utblås ur orginal cylinder?? Gör detta någon skillnad på 4 takt?
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Bättre att kika in i butiken och se vad som erbjuds :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Njae, inte direkt, eftersom originalcylindern varken har insug eller utblås - det sitter i topplocket. 8)

Har inte testat själv, och skulle antagligen inte bry mig om att göra det utan att samtidigt byta cylindern till en större - inte för att det behövs, utan snarare för att det kostar så lite och när topplocket är loss har man ändå gjort 80% av arbetet som krävs för att byta cylindern.

Men rent spontant så borde det göra en del nytta, topplocksportning gör förvisso betydligt mindre skillnad än portning av en tam tvåtaktscylinder men med tanke på den hemska gjutningen det brukar vara i kinesiska topplock så borde det gå få en klart märkbar förbättring i alla fall.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av some guy »

palla köpa ... porta går ju men den kommer inte gå så mycket bättre eftersom motorn e så liten o har så liten effekt så det kommer nog inte kännas så mycket

rätta mig om jag har fel jalla :D
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
micke g
Elmoped

Inlägg av micke g »

Va mest nyfiken :) vet att de knappt kostar något att köpa nya delar men jag är inte ute efter att ha en moppe som går i 90 utan tänkte mest få lite mer ork i den typ en lättare portning och en vassare kam fast de kanske inte e lönt??
Skriv svar