HAHA....

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
moppe_
Elmoped

HAHA....

Inlägg av moppe_ »

Tjenare, igår sålde jag min cross. en suzuki rm 125 02.
han testkörde crossen osv jag sa att kolven var slut och behövdes bytas. nu idag ringde han och var förbannad, crossen hade tydligen pajja efter 500m , saknar tydligen kompresstion och jag gissar på kolven for å allt.. =) nu kräver han att byta tillbaka mot pengarma. jag sa att han inte fick de. även om vi inte skrev nå kvitto... iaf han skulle kolla upp me polisen lr nån vad som händer :)

men visst kan inte han byta tillbaka med mig mot pengarna? :)
man vet ju aldrig vad han har gjort, han sög på köra iaf :wink:
eckee
Elmoped

Inlägg av eckee »

ägd. Men varför ligger tråden i denna forumsdel?

Jag vet inte om man kan, men jag tror man kan häva köpet men då är det massa krångel och det tar mkt lång tid! Men för att inte ni skrev nåt kvitto, så kan du säga att han har stulit den om det går åt helvete, med samma medecin alltså :P. Uppdatera det här om han ringer nåt mer, han kommer säkerligen blanda in föräldrarna :P haha
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av XPS_POJKEN »

Men lol vadå byta tillbaka? Det är väl bara att ta sig i kragen och beställa en ny kolv, Så är det när man köper beg. Elr så gillade inte han crossen och bestämde sig för att köra tills kolven for så att han kunde begära att få tillbkas pengarna? vem vet, men iallafall han ska inte få byta tillbaks! JAg har flera polare som har köpt crossar som har skurit första dagen, men inte ringer man och begär att få byta tillbaks pengarna :? Hur mkt köpte han den för? :roll:
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

det verkar ju som du sa att kolven va slut, då visste han ju det :evil:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

du sa väll att kolven var slut på den.så då viste han ju om det
Användarens profilbild
jonas^
Svårstartad skrothög

Inlägg av jonas^ »

även fall du inte sa något så har han ingen bytesrätt eller öppetköp ;)
du är 100 % säker :D
FULL RULLE
fröllebulle
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Nej han var ju medveten om det! Så är de beg. Bar aköpa ny kolv o kolla så det intre är repor i cylindern.
YAMAHA YZ Racing
eckee
Elmoped

Inlägg av eckee »

lånar tråden lite.. Köpte en moped av en kille, sen en vecka efter när reg pappren och det kommer, står det att den har körförbud och måste regbesiktas och allt! Och han hade inte sagt ett ljud till mej. Kan jag göra nåt åt det? Eller är det det bara att tugga i suräpplet?
Visst jag kanske skulle ha kollat upp det innan jag köpte den, men det stod inget om att mopeden hade det, bara att den var avställd.
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

du borde söka upp den du köpte den av och antingen begära pengar tillbaka eller att han betalar dig vad det kommer att kosta dig nu för allt deta. :twisted:
moppe_
Elmoped

Inlägg av moppe_ »

haha, jo han skulle ringa ida nån gång =) jag kan säga att de inte va nån glad gubbe.. =) riktigt förbannad :S

han köpte den för 19 000 iaf :)
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

ok bara tjata på han
eckee
Elmoped

Inlägg av eckee »

lule skrev:du borde söka upp den du köpte den av och antingen begära pengar tillbaka eller att han betalar dig vad det kommer att kosta dig nu för allt deta. :twisted:
Ja, jag har snackat med han men han sa att han inte visste om att det var korförbud, -my ass! Och han tänkte minsann inte betala några kostnader. J*vla idiot :evil:
moppe_
Elmoped

Inlägg av moppe_ »

ni kan kolla på min profil hur crossen såg ut om ni vill, kommentera gärna :)
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av banshee »

den va ju snygg iaf :D
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

eckee skrev:lånar tråden lite.. Köpte en moped av en kille, sen en vecka efter när reg pappren och det kommer, står det att den har körförbud och måste regbesiktas och allt! Och han hade inte sagt ett ljud till mej. Kan jag göra nåt åt det? Eller är det det bara att tugga i suräpplet?
Visst jag kanske skulle ha kollat upp det innan jag köpte den, men det stod inget om att mopeden hade det, bara att den var avställd.
Avställd: Måste besiktas!
YAMAHA YZ Racing
eckee
Elmoped

Inlägg av eckee »

Yamaha_rider skrev:
eckee skrev:lånar tråden lite.. Köpte en moped av en kille, sen en vecka efter när reg pappren och det kommer, står det att den har körförbud och måste regbesiktas och allt! Och han hade inte sagt ett ljud till mej. Kan jag göra nåt åt det? Eller är det det bara att tugga i suräpplet?
Öh man kan väl även ställa av en mopeden pga att man inte kör / att det är vinter. som med bilar?
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

eckee skrev:
Yamaha_rider skrev:
Öh man kan väl även ställa av en mopeden pga att man inte kör / att det är vinter. som med bilar?
Ja men sen när du ska börja åka igen måste du besikta den:(
YAMAHA YZ Racing
eckee
Elmoped

Inlägg av eckee »

Yamaha_rider skrev:
eckee skrev:
Yamaha_rider skrev: Avställd: Måste besiktas!
Hmm, det visste jag inte.. när jag har ställt på mina 2 mopeder så har det inte varit några problem. källa?
Användarens profilbild
fuzer
Elmoped

Inlägg av fuzer »

Yamaha_rider skrev:
eckee skrev:
Så är det inte.. Har ställt av /på många moppar utan att behöva besiktiga om dem
Användarens profilbild
sm7tvz
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av sm7tvz »

Yamaha_rider skrev:
eckee skrev:
Fel, behöver inte besiktiga för att ställa på den!
eckee
Elmoped

Inlägg av eckee »

fuzer skrev:
Yamaha_rider skrev:
eckee skrev: Öh man kan väl även ställa av en mopeden pga att man inte kör / att det är vinter. som med bilar?
Så är det inte.. Har ställt av /på många moppar utan att behöva besiktiga om dem
YEES
Holman
F.D Moderator

Inlägg av Holman »

Trådskaparen: Nej, du hade sagt till han att kolven är tvungen att bytas för den är slut. Och köpet har gått igenom och båda partner har godkänt det.
Så du har ingen skyldighet att laga/byta tillbaka.

Ni som pratar om besiktining, nej man behöver aldrig besiktiga en moped när den varit avställd. ENDAST om du har blivit tagen av polis och den varit trimmad, så kan det vara så att du måste besiktiga din moped.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
eckee
Elmoped

Inlägg av eckee »

Holman skrev:Trådskaparen: Nej, du hade sagt till han att kolven är tvungen att bytas för den är slut. Och köpet har gått igenom och båda partner har godkänt det.

Ni som pratar om besiktining, nej man behöver aldrig besiktiga en moped när den varit avställd. ENDAST om du har blivit tagen av polis och den varit trimmad, så kan det vara så att du måste besiktiga din moped.

Mvh
Min vart tagen för ; ej backspegel, ej halvljus, ej regskylt.
Så jag är tvungen att besiktiga min ändå!
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

konstigt men du borde å böter för de :wink:
eckee
Elmoped

Inlägg av eckee »

mmh det tycker jag å... men de va förra ägarn som vart tagen så jag vetefan.. men när vi ringde polisen hade han blivit tagen på dom punkterna iaf
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

eckee skrev:
fuzer skrev:
Yamaha_rider skrev: Ja men sen när du ska börja åka igen måste du besikta den:(
YEES
oK de e bra det:)
YAMAHA YZ Racing
moppe_
Elmoped

Inlägg av moppe_ »

haha, måst ni snacka om de där hära? :D :D
Holman
F.D Moderator

Inlägg av Holman »

eckee skrev:
Holman skrev:Trådskaparen: Nej, du hade sagt till han att kolven är tvungen att bytas för den är slut. Och köpet har gått igenom och båda partner har godkänt det.

Mvh
Min vart tagen för ; ej backspegel, ej halvljus, ej regskylt.
Så jag är tvungen att besiktiga min ändå!
Då du har ändrat din mopeds utseende, så det kan skada andra medtrafikanter.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
oanek
Svårstartad skrothög

Inlägg av oanek »

Yamaha_rider skrev:
eckee skrev:
Jag ställde på min idag och jag har inte hört nått om att jag måste besikta om den.
Användarens profilbild
jonas^
Svårstartad skrothög

Inlägg av jonas^ »

asså ALLA KÖP AV PRIVATPERSEONER KAN NI INTE GÖRA NÅGOT ÅT!

(caps för att alla ska fatta) :P[/url]
FULL RULLE
fröllebulle
eckee
Elmoped

Inlägg av eckee »

jonas^ skrev:
asså ALLA KÖP AV PRIVATPERSEONER KAN NI INTE GÖRA NÅGOT ÅT!

(caps för att alla ska fatta) :P[/url]
joo dunka in lite kroppsdelar =)
sl4ktarn
Elmoped

Inlägg av sl4ktarn »

haha
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

sl4ktarn skrev:haha
Värt?