fylla på olja i framgaffel

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
anders95
Varnad

fylla på olja i framgaffel

Inlägg av anders95 »

tjena jag ska fylla på olja i en Rieju mrx framgaffel men vet inte hur/vart man gör det kan nån snälla förklara? :D
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Det är ju inte så man bara fylller på sen är det bra. Du får ju ta av gaffelbenen och öppna upp packningarna, därifrån fyller du på. Inget lätt jobb men har man rätt verktyg och lite tålamod så fixar du det.
anders95
Varnad

Inlägg av anders95 »

Roberto skrev:Det är ju inte så man bara fylller på sen är det bra. Du får ju ta av gaffelbenen och öppna upp packningarna, därifrån fyller du på. Inget lätt jobb men har man rätt verktyg och lite tålamod så fixar du det.
okej men nu är det så att jag krockade och gaffel benen böjdes men jag har fått tag på nya och nu måste jag sätta ihop dom med den ytrre delen som hjul axeln sitter i, jag vet hur jag sätter ihop allt men inte hur jag ska fylla på olja. går det att fylla på genom tappnings hållet i botten?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

hålet som är över främre hjulaxlen i gafflarna när moppen står normalt är på/avtappnings hål. är väldigt exakt hur mkt olja du ska ha i, vet du inte kontakta åf ;)

tänk bara på att gafflen inte får glida isär medans du fyller på oljan.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
anders95
Varnad

Inlägg av anders95 »

yamaha2pwn skrev:hålet som är över främre hjulaxlen i gafflarna när moppen står normalt är på/avtappnings hål. är väldigt exakt hur mkt olja du ska ha i, vet du inte kontakta åf ;)

tänk bara på att gafflen inte får glida isär medans du fyller på oljan.
okej menar du skruven som sitter inanför axeln ungefär här? http://imageshack.us/f/810/Rieju.png/
Skriv svar