Baotian...inte världens bästa kvalitet. Den jag hade en gång som jag köpte helt ny var det sämsta jag någonsin varit med om. Kåporna sprack överallt redan efter 80-mil. fick hålla samman skiten med silvertejp överallt. När moppen gått 130 mil gick variatorremmen mitt av. Hjullagert fram fick bytas efter 200 mil. Men du bestod moppen av mer silvertejp än av plast.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Skåningens-handelsbod skrev:får troligen byta CDI och annat i den, blir ingen billig story för kunden
Brukar vara billiga delar till Baotian, tror att vi sålde CDI-boxarna för 120kr förra året. Däremot går det ju ändå åt hyfsat mycket tid, och arbetstid är ganska dyrt.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Honda mt5 eller aerox? skrev:Har baotian classic och går i 60 orginal..
Hastigheten är det sällan fel på kina, kanske det tröga accet i så fall, men den jag hade gjorde över 70km redan när jag köpte den ny (såvida det inte var minsta motvind eller uppförbacke). Andra saker jag gillade var den mjuka och tysta 4-taktar-gången i motorn. Visst fanns det fördelar, men allt tycktes falla samman på moppen.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
som sagt det är inte av toppkvalité, men efter en stunds axx så drar dom en hel del orignalmoppar!
en sak kineserna borde förbättra är att när man släpper gasen, sedan drar på fullt igen så reagerar den som en sengångare.
Gaspådraget kommer efter en liten liten stund!
Har en -09, ska sälja iväg den så snart som möjligt för jag är inte nöjd!
Kickdrevet är trasigt efter 3 veckor, 60 mil. (köpte den vid 110 mil)
digitalklockan glappade efter andra dagen. (visar nu 88:88 hela tiden)
dålig acceleration, lika bra toppfart som de mesta mopederna dock...
VIBRATION säger jag bara! Är som att sitta på en massiv flygande vibrator när man far fram i 55!
Dock har den bra bromsar, och ser inte så halvtaskig ut när man tar bort de fula dekalerna.
EDIT: glömde nämna, dessa är felen som uppstod efter 170 mil ungefär! De som ägde den innan mig köpte den ny och hade inga problem sade de.
Baotian Sprint är väldigt mycket bättre kvalité än Classic, har en kompis med en Sprint och den går bra den, men inte classic, fyfan säger jag.
En kompis har en baotian "kopia" som drar min hur lätt som helst och jag har en helt ostrypt och han har rensat röret på exakt allt, alltså inget motstånd eller nåt för avgaserna. han har gjort allt man kan göra med den och den går som fan, men ja tvekar på att den håller länge till.
Slutsats, JAG hade köpt den för 2k men de är ju såklart beroende på skick men jag hade nog gjort det.
Gröngöling skrev:Kickdrevet är trasigt efter 3 veckor, 60 mil. (köpte den vid 110 mil)
...
De som ägde den innan mig köpte den ny och hade inga problem sade de.
Och varför användes kicken alls? Jag gissar att det var problem med elstarten? Kickmekanismen på dessa motorer (och egentligen de flesta scootrar) är egentligen bara avsedd att användas som nödstart om elstarten inte fungerar någon enstaka gång, t.ex. för att man råkat glömma tändningen på och tömt batteriet. Kickar man igång kinascootrarna många gånger så går kickmekanismen sönder, problem med elstarten ska åtgärdas omgående om man inte vill byta prylar som hör till kicken istället.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.