Har inte polisbilar Xenon lysen?Erik_ skrev:Nej, men samma princip. Affärsvärlden är i många fall inte bättre, eller vad sägs om magneter som ska monteras kring bränsleslangar för att ge bättre bränsleekonomi, tabletter som förvandlar vatten till bensin, oljetillsatser som renoverar utslitna motorer - några få exempel på saker som säljs med löften om underverk, men det enda de åstadkommer är att fylla säljarnas bankkonton.
Xenonkonverteringarna fungerar ju åtminstone, så där får man något för pengarna även om det inte är lagligt på allmän väg. Många använder xenon för endurotävlingar nattetid, så det finns ju dessutom lagliganvändning för det så länge man inte åker på väg.
Då förstår jag, eftersom jag själv sett bilar med xenon tog jag det för givet att det var lagligt att köpa ett helt vanligt kitt och installeraErik_ skrev:Många moderna bilar har det. Men dom har automatisk nivåreglering och högtrycksspolning av strålkastarna, grejer som inte finns till hoj.
Jaa det har de! en polis sa det till mig så det är sant!ktm_danielsson skrev:Har inte polisbilar Xenon lysen?Erik_ skrev:Nej, men samma princip. Affärsvärlden är i många fall inte bättre, eller vad sägs om magneter som ska monteras kring bränsleslangar för att ge bättre bränsleekonomi, tabletter som förvandlar vatten till bensin, oljetillsatser som renoverar utslitna motorer - några få exempel på saker som säljs med löften om underverk, men det enda de åstadkommer är att fylla säljarnas bankkonton.
Xenonkonverteringarna fungerar ju åtminstone, så där får man något för pengarna även om det inte är lagligt på allmän väg. Många använder xenon för endurotävlingar nattetid, så det finns ju dessutom lagliganvändning för det så länge man inte åker på väg.
Tyvärr inte, eftersom xenon är mycket starkare än de vanliga halogenstrålkastarna finns det ganska strikta regler angående utrustning som är till för att minska risken att mötande trafik bländas, bilar som saknar detta får inte ha xenon på halvljuset.ktm_danielsson skrev:Då förstår jag, eftersom jag själv sett bilar med xenon tog jag det för givet att det var lagligt att köpa ett helt vanligt kitt och installera