Behöver hjälp med Mk Thrower!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Furia96
Elmoped

Behöver hjälp med Mk Thrower!

Inlägg av Furia96 »

Tjena!, som sagt har ett original rör nu den gör ca 55-60 vet inte om pluggen är borrad lite har 42 i munstycke på den. Men som sagt beställde ett mk thrower och satte på med plugg men gick grymt slött sen jämförde jag pluggen i org och mk röret och pluggen i origianl var större "hål" i. Ska jag borra upp mk thrower lika stort eller??

Tackar för hjälp!
Fuuria 4life ;D
eriksson96
Elmoped

Inlägg av eriksson96 »

borra bort pluggen helt :)
Furia96
Elmoped

Inlägg av Furia96 »

eriksson96 skrev:borra bort pluggen helt :)
Måste jag byta munstycket och hur snabbt kmr den gå?
Fuuria 4life ;D
eriksson96
Elmoped

Inlägg av eriksson96 »

ja du behöver byta huvudmunstycke, men du kan omöjligt ha 42 i huvudmunstycke? det bror helt på va du tänker ha för drevning :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

jag kör:

mk thrower
öppet filter
runt 90 munstycke (tror jag)
53/13
otrypt

den går riktigt bra och har skönt ljud. satsa på den setupen om du vill ha den så att den går bra :) dock så slänger du på luftfilter och mindre munstycke om den ska gå lite tystare :)
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Han heter ju furia96 tror du han har nytta av vad du har för setup på din Derbi då. Sen ditt 90 munstycke är ju sjukt överskattat om du kör original förgasare på 14mm dellorto. Det är ju grymt stort själv har jag samma setup och jag har 78 tror jag. min går hur bra som helst.

till furia killen, ta bort pluggen i mk röret och byt upp dig ung 10-15 storlekar större. Så om du nu har 42 testa med ett 52 och se hur det går.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Roberto skrev:Han heter ju furia96 tror du han har nytta av vad du har för setup på din Derbi då. Sen ditt 90 munstycke är ju sjukt överskattat om du kör original förgasare på 14mm dellorto. Det är ju grymt stort själv har jag samma setup och jag har 78 tror jag. min går hur bra som helst.

till furia killen, ta bort pluggen i mk röret och byt upp dig ung 10-15 storlekar större. Så om du nu har 42 testa med ett 52 och se hur det går.
bra setup till båda motorerna?.. jag kan köra på 150 om det får den att gå bra med det ;) nu går min bäst med det jag har nu ;)
Furia96
Elmoped

Inlägg av Furia96 »

Roberto skrev:Han heter ju furia96 tror du han har nytta av vad du har för setup på din Derbi då. Sen ditt 90 munstycke är ju sjukt överskattat om du kör original förgasare på 14mm dellorto. Det är ju grymt stort själv har jag samma setup och jag har 78 tror jag. min går hur bra som helst.

Men hur snabbt kommer den göra då?, har 12 mm förgasare
Fuuria 4life ;D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Roberto skrev:Sen ditt 90 munstycke är ju sjukt överskattat om du kör original förgasare på 14mm dellorto. Det är ju grymt stort själv har jag samma setup och jag har 78 tror jag. min går hur bra som helst.
Med 78 skulle min thrower-Senda knappt vilja varva alls, 88 är lagom för mig..
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Furia96 skrev:

hmm.. 12mm.. med det så kanske den gör ca 75-85 beroende på inställningarna och turen :)

min gör ca 85 och den har ju 14mm :) dock så borde det vara ungefär samma :)
Furia96
Elmoped

Inlägg av Furia96 »

PoWeRKinG skrev:
Furia96 skrev:

hmm.. 12mm.. med det så kanske den gör ca 75-85 beroende på inställningarna och turen :)

Problemet är att jag itne får köra trimmat ^^ men vilket rör tkr ni jag ska köra med borra upp pluggen lite i mk eller köra kvar original röret och dra på ett sport filter?? Men bör jag byta upp mig lite i munstycke med då? Sen kan jag ju byta membran och så? Hur snabbt kmr den göra med :

Mk rör lite borrad plugg - sport filter - ostrypt isug eller vad det e ?
Fuuria 4life ;D
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

beror HELT på hur mycket du borrar pluggen !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Furia96 skrev:
PoWeRKinG skrev:
Furia96 skrev: Men hur snabbt kommer den göra då?, har 12 mm förgasare

Problemet är att jag itne får köra trimmat ^^ men vilket rör tkr ni jag ska köra med borra upp pluggen lite i mk eller köra kvar original röret och dra på ett sport filter?? Men bör jag byta upp mig lite i munstycke med då? Sen kan jag ju byta membran och så? Hur snabbt kmr den göra med :

Mk rör lite borrad plugg - sport filter - ostrypt isug eller vad det e ?
om du inte får köra trimmat så är det originalfilter, oborrad plugg och originalmunstycke som gäller :)
Skriv svar