nu är det så att jag funderar på att ta A1 kortet( lättmc)
och jag har redan tagit am2 kortet ( moped klass 1 & traktor m.m)
och det är samma teori på dessa två kort och nu undrar jag ifall jag måste ta hela kortet igen eller om jag bara måste ta uppkörningen med lättmc
och ge gärna förslag på någon billigare lätt mc som går bra !:D
Skit i teorilektionerna, köp böcker ifall du inte har, plugga plugga plugga och gör prov på körskolan, du bör ha inloggningen kvar.
Det får man i alla fall på min körskola, behålla så länge man vill..
Skaffa allt som behövs, boka risk1an och sen risk2an, sedan teoriprov och uppkörning.
För att få göra teoriprovet så måste du har gjort både risk1an och risk2an.
Yamaha DT125.
Någon budget? Vad för hoj söker du osv?
Edit : Skit i körlektionerna, skaffa någon som kan köra med dig ett par gånger, ge honom/henne lite pengar för det, bjud på middag eller dylikt.
Sen så tränar du hemma själv allt som man kan göra, men inte köra på vägen..
Och vad baserar du det på? Att du är ett moppefucko? Att du/dina föräldrar inte har ekonomin till att skaffa A1?
Jag har själv A1, alla som klagar är muppar som dig, är för fattiga för att ha råd med att ta kortet, köpa en hoj, samt utrustning, moppefucko.
Sen så behöver man bara kirra uppkörningen när man är 18, då håller man på att ta bilkörkort, eller så har man redan skaffat det, och så ska man ta motorcykelkort på det, hög frånvaro ifrån skolan resulterar i att man hamnar efter ganska lätt, speciellt i trean.
Fjönixägg skrev:Och vad baserar du det på? Att du är ett moppefucko? Att du/dina föräldrar inte har ekonomin till att skaffa A1?
Jag har själv A1, alla som klagar är muppar som dig, är för fattiga för att ha råd med att ta kortet, köpa en hoj, samt utrustning, moppefucko.
Sen så behöver man bara kirra uppkörningen när man är 18, då håller man på att ta bilkörkort, eller så har man redan skaffat det, och så ska man ta motorcykelkort på det, hög frånvaro ifrån skolan resulterar i att man hamnar efter ganska lätt, speciellt i trean.
lite offtopic men fan va alla ska vara moppefuckon enligt dig!?!?! va man än säger så är man visst det -.-
ontopic så ktm duke eller exc 125 har jag hört/sett att dem går bra.
Fjönixägg skrev:Och vad baserar du det på? Att du är ett moppefucko? Att du/dina föräldrar inte har ekonomin till att skaffa A1?
lite offtopic men fan va alla ska vara moppefuckon enligt dig!?!?! va man än säger så är man visst det -.-
ontopic så ktm duke eller exc 125 har jag hört/sett att dem går bra.
Alla är inte (:
Bara en del som beter sig som ett jävla fucko.
Ont : EXC är stek, men dyr i drift att ha, runt 1 l/milen om du försöker köra ekonomiskt, uppemot 1.3 l/milen ifall man gasar på lite extra sen skenar det iväg lite till
Men lär man ha.