Om det är motard,cross, touring osv spelar ingen roll, gillar dom flesta.bensinskalle skrev:Ja vill du ha minimal service är de ju fyrtakt som gäller, dock funkar de också med lite äldre lågtrimmade tvåtaktare också som är betydligt roligare.
Dock får du specificera dig mer vad du är ute efter... Motard, cross, rr, touring etc, prisklass?
köp *inte* en ktm 2taktare om du ska pendla, det är cross(enduro)motorer och är inte gjorda för att ligga långa sträckor på samma gås/fartBorn2Ride skrev:Om det är motard,cross, touring osv spelar ingen roll, gillar dom flesta.bensinskalle skrev:Ja vill du ha minimal service är de ju fyrtakt som gäller, dock funkar de också med lite äldre lågtrimmade tvåtaktare också som är betydligt roligare.
Dock får du specificera dig mer vad du är ute efter... Motard, cross, rr, touring etc, prisklass?
Jag tänker lägga ut som max 40 tusen så det blir att jag köper någon som är relativt ny begagnad.
Om jag tex köper en ktm exc 125cc vad bör man byta vid en service och hur ofta?
Gillar ktm duke också men det är la inte mer än att man byter motorolja, kolvringar,tändstift osv och gör kontroller på dom vid en service? dock har jag hört att deras motorer inte är så starka.
hatar gasgasaerox-sami skrev:köp en gas gas föfan dom går fint
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v2M8DZdY ... er&list=UL[/youtube]
fu dom är ju tunga :OBorn2Ride skrev:hatar gasgasaerox-sami skrev:köp en gas gas föfan dom går fint
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v2M8DZdY ... er&list=UL[/youtube]
Fjönixägg skrev:Yamaha DT125R, sägs att de har längre service intervaller än CBR tex.
Tbh så finns det ingen anledning att köpa en 4takt, spendera 4-8.000 kronor på en moppe så har du en moppe som drar alla 125 4taktare..
Finns 2taktare med vettig service intervall och mera hästar, pinsamt att bli dragen av en moppe när man har en 125a IMO
inte en chans att en 4takt lätt mc gör 130xMattanx skrev:Ja tkr supormotard e sjukt najs som 125, dom känns som bra kvalité typ, men Ja hade nog satsat på en Ktm/ Yamaha elr ngt sånt känt
Fjönixägg skrev:Yamaha DT125R, sägs att de har längre service intervaller än CBR tex.
Tbh så finns det ingen anledning att köpa en 4takt, spendera 4-8.000 kronor på en moppe så har du en moppe som drar alla 125 4taktare..
Finns 2taktare med vettig service intervall och mera hästar, pinsamt att bli dragen av en moppe när man har en 125a IMO
Nja du behöver nog lägga ner mer än 8 papp om du ska dra en hoj som gör ca 130.
Nu pratar jag i acceleration vilket jag kanske borde skrivit, mitt fel där.xMattanx skrev:Ja tkr supormotard e sjukt najs som 125, dom känns som bra kvalité typ, men Ja hade nog satsat på en Ktm/ Yamaha elr ngt sånt känt
Jodå;) Hemlängtan, medvind och nedför så tar du nog detBorn2Ride skrev:inte en chans att en 4takt lätt mc gör 130xMattanx skrev:Ja tkr supormotard e sjukt najs som 125, dom känns som bra kvalité typ, men Ja hade nog satsat på en Ktm/ Yamaha elr ngt sånt känt
Någon äldre vill jag helst inte ha för att jag tycker inte att dom är så snygga, däremot duke 125 skulle jag kunna tänka mig, såg precis att det finns ch racing 125or 4taktarezappa_5 skrev:TS skrev att han ville ha en hoj för max 40k som skulle funka att pendla med. Hur kan man föreslå att han ska köpa en GasGas eller en KTM exc 125? Båda bland de absolut sämsta hojar man kan tänka sig för pendling,(mycket roliga annars). Vore jag dig skulle jag köpa en äldre tvåtaktare som t.ex. en Honda NSR, Yamaha D125 eller en ny(are) fyrtaktare som t.ex. en Duke 125 eller en Husqvarna SMS 4.
Jo, min polares Yamaha 125a gör ca 130.Born2Ride skrev:inte en chans att en 4takt lätt mc gör 130xMattanx skrev:Ja tkr supormotard e sjukt najs som 125, dom känns som bra kvalité typ, men Ja hade nog satsat på en Ktm/ Yamaha elr ngt sånt känt
Nepp den slöaste motorn du kan hittaBorn2Ride skrev:Någon äldre vill jag helst inte ha för att jag tycker inte att dom är så snygga, däremot duke 125 skulle jag kunna tänka mig, såg precis att det finns ch racing 125or 4taktarezappa_5 skrev:TS skrev att han ville ha en hoj för max 40k som skulle funka att pendla med. Hur kan man föreslå att han ska köpa en GasGas eller en KTM exc 125? Båda bland de absolut sämsta hojar man kan tänka sig för pendling,(mycket roliga annars). Vore jag dig skulle jag köpa en äldre tvåtaktare som t.ex. en Honda NSR, Yamaha D125 eller en ny(are) fyrtaktare som t.ex. en Duke 125 eller en Husqvarna SMS 4.är dom bra tro?
stämmer!zappa_5 skrev:TS skrev att han ville ha en hoj för max 40k som skulle funka att pendla med. Hur kan man föreslå att han ska köpa en GasGas eller en KTM exc 125? Båda bland de absolut sämsta hojar man kan tänka sig för pendling,(mycket roliga annars). Vore jag dig skulle jag köpa en äldre tvåtaktare som t.ex. en Honda NSR, Yamaha D125 eller en ny(are) fyrtaktare som t.ex. en Duke 125 eller en Husqvarna SMS 4.
Kolla på Husqvarna SMS 4 om du gillar designen på CH Racing. http://www.blocket.se/skaraborg/Husqvar ... ?ca=10&w=3Born2Ride skrev:Någon äldre vill jag helst inte ha för att jag tycker inte att dom är så snygga, däremot duke 125 skulle jag kunna tänka mig, såg precis att det finns ch racing 125or 4taktarezappa_5 skrev:TS skrev att han ville ha en hoj för max 40k som skulle funka att pendla med. Hur kan man föreslå att han ska köpa en GasGas eller en KTM exc 125? Båda bland de absolut sämsta hojar man kan tänka sig för pendling,(mycket roliga annars). Vore jag dig skulle jag köpa en äldre tvåtaktare som t.ex. en Honda NSR, Yamaha D125 eller en ny(are) fyrtaktare som t.ex. en Duke 125 eller en Husqvarna SMS 4.är dom bra tro?