OTROLIGT segt acc, fyrtaktar och går segare än vad den ska.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
llu1201
Elmoped

OTROLIGT segt acc, fyrtaktar och går segare än vad den ska.

Inlägg av llu1201 »

Har en yamaha aerox 02

setup: Stage 6 pro replica
Airsal 50 cc sport
5,5g vikter

När jag ska köra så är den jättesvag och kan precis ta sig upp till 20km/h den fyrtaktar hela vägen även fast jag har 86 munstycke som är org. När jag kommer upp till 40km/h (vilket endast kan inträffa i nedförsbacke) så börjar den varva normalt och acca ganska okej upp till 45 ~ 50 sedan tar det stopp. Med min setup så borde den göra ungefär 70 - 75 ärliga iaf.

Jag har ingen aning om vad det är för fel men det är inte vikterna som de flesta skulle skriva. Har testat från 4g till 5,5g men den är alltid lika svag.

Tidigare gjorde den ~70 med bara rör och köpte in 50 sport när den skar. Membranet pajade och moppen fick för mycket luft och för snålt med bränsle så hela kolven blev mos. Den nya cylindern är helt korrekt monterad och har till och med gjort en sväng in på yamaha center och dom trodde vikterna var fel men så var ej fallet.

Vad ska jag göra?
Sorry för wall of text!
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Re: OTROLIGT segt acc, fyrtaktar och går segare än vad den s

Inlägg av Tobiiash »

llu1201 skrev:Har en yamaha aerox 02

Airsal 50 cc sport
5,5g vikter

När jag ska köra så är den jättesvag och kan precis ta sig upp till 20km/h den fyrtaktar hela vägen även fast jag har 86 munstycke som är org. När jag kommer upp till 40km/h (vilket endast kan inträffa i nedförsbacke) så börjar den varva normalt och acca ganska okej upp till 45 ~ 50 sedan tar det stopp. Med min setup så borde den göra ungefär 70 - 75 ärliga iaf.

Jag har ingen aning om vad det är för fel men det är inte vikterna som de flesta skulle skriva. Har testat från 4g till 5,5g men den är alltid lika svag.

Tidigare gjorde den ~70 med bara rör och köpte in 50 sport när den skar. Membranet pajade och moppen fick för mycket luft och för snålt med bränsle så hela kolven blev mos. Den nya cylindern är helt korrekt monterad och har till och med gjort en sväng in på yamaha center och dom trodde vikterna var fel men så var ej fallet.

Vad ska jag göra?
Sorry för wall of text!

Dubbelpostarn^ och felpost tror jag

Edit, kollade andra tråden denna är rätt plaserad
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
llu1201
Elmoped

Inlägg av llu1201 »

den förra var felpost ju?
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Harregud..
Lättare vikter?!
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

Re: OTROLIGT segt acc, fyrtaktar och går segare än vad den s

Inlägg av aeroxleoZX »

llu1201 skrev:Har en yamaha aerox 02

Airsal 50 cc sport
5,5g vikter

Vad ska jag göra?
Sorry för wall of text!
uhm jag vet inte riktigt men jag tror den går för fett om den fyrtaktar.
Senast redigerad av aeroxleoZX den 7 juli 2011, 20:11, redigerad totalt 1 gånger.
spårt setup!
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

verkligen ställt in luftskruven?
Användarens profilbild
llu1201
Elmoped

Inlägg av llu1201 »

[quote="AndersoNN"]Harregud..
Lättare vikter?![/quote]Som jag sa: Har testat från 4 gram och uppåt om du inte såg det.
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Kolla stiftet viken färg? :o
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
a6lex
Svårstartad skrothög

Inlägg av a6lex »

Byt kopplingsfjädrar så den börjar ta på ett högre varv
Pojkar växer inte, bara leksakerna som blir större
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

Det låter som att den inte riktigt är inställd så den inte ger full effekt -> Orkar inte varva ur alls oavsett vikter

Kör du med luftburk? Pröva ta bort och se hur den går då!
Användarens profilbild
llu1201
Elmoped

Inlägg av llu1201 »

Utan luftburk går den skitdåligt, dör vid gaspådrag osv.
Skriv svar