setup: Stage 6 pro replica
Airsal 50 cc sport
5,5g vikter
När jag ska köra så är den jättesvag och kan precis ta sig upp till 20km/h den fyrtaktar hela vägen även fast jag har 86 munstycke som är org. När jag kommer upp till 40km/h (vilket endast kan inträffa i nedförsbacke) så börjar den varva normalt och acca ganska okej upp till 45 ~ 50 sedan tar det stopp. Med min setup så borde den göra ungefär 70 - 75 ärliga iaf.
Jag har ingen aning om vad det är för fel men det är inte vikterna som de flesta skulle skriva. Har testat från 4g till 5,5g men den är alltid lika svag.
Tidigare gjorde den ~70 med bara rör och köpte in 50 sport när den skar. Membranet pajade och moppen fick för mycket luft och för snålt med bränsle så hela kolven blev mos. Den nya cylindern är helt korrekt monterad och har till och med gjort en sväng in på yamaha center och dom trodde vikterna var fel men så var ej fallet.
setup: Stage 6 pro replica
Airsal 50 cc sport
5,5g vikter
När jag ska köra så är den jättesvag och kan precis ta sig upp till 20km/h den fyrtaktar hela vägen även fast jag har 86 munstycke som är org. När jag kommer upp till 40km/h (vilket endast kan inträffa i nedförsbacke) så börjar den varva normalt och acca ganska okej upp till 45 ~ 50 sedan tar det stopp. Med min setup så borde den göra ungefär 70 - 75 ärliga iaf.
Jag har ingen aning om vad det är för fel men det är inte vikterna som de flesta skulle skriva. Har testat från 4g till 5,5g men den är alltid lika svag.
Tidigare gjorde den ~70 med bara rör och köpte in 50 sport när den skar. Membranet pajade och moppen fick för mycket luft och för snålt med bränsle så hela kolven blev mos. Den nya cylindern är helt korrekt monterad och har till och med gjort en sväng in på yamaha center och dom trodde vikterna var fel men så var ej fallet.
setup: Stage 6 pro replica
Airsal 50 cc sport
5,5g vikter
När jag ska köra så är den jättesvag och kan precis ta sig upp till 20km/h den fyrtaktar hela vägen även fast jag har 86 munstycke som är org. När jag kommer upp till 40km/h (vilket endast kan inträffa i nedförsbacke) så börjar den varva normalt och acca ganska okej upp till 45 ~ 50 sedan tar det stopp. Med min setup så borde den göra ungefär 70 - 75 ärliga iaf.
Jag har ingen aning om vad det är för fel men det är inte vikterna som de flesta skulle skriva. Har testat från 4g till 5,5g men den är alltid lika svag.
Tidigare gjorde den ~70 med bara rör och köpte in 50 sport när den skar. Membranet pajade och moppen fick för mycket luft och för snålt med bränsle så hela kolven blev mos. Den nya cylindern är helt korrekt monterad och har till och med gjort en sväng in på yamaha center och dom trodde vikterna var fel men så var ej fallet.
Vad ska jag göra?
Sorry för wall of text!
uhm jag vet inte riktigt men jag tror den går för fett om den fyrtaktar.
Senast redigerad av aeroxleoZX den 7 juli 2011, 20:11, redigerad totalt 1 gånger.