Men nån som har lite tips på vad man ska tänka på innan man börjar? Och finns det nån guide hur man gör det
mvh

Hmm du verkar kunnig! Det är lite trångt vid topplocket ska jag skruva bort tanken då? Om det gåra6lex skrev:Det är ganska enkelt på en AM6
Börja med att tömma kylaren genom att sätta en hink under moppen, skruva bort locket på kylaren sen skruven du bort skruven längst ner till höger på vatenpumpskåpan och låter det rinna.
Sen är det bara att koppla bort alla slangar och sladdar på topplocket
Sen lossar du de 4 muttrarna o bara lirkar av toppen, byter packningen. sen gör du samma sak fast baklänges
Tackar för snabba svar grabbar! Var ute nyss och skruvade av tändstiftet och kickade då såg det ut som det skvalpade där nere i! Som när man skakar en hink ungefär. Och det som är lite mystiskt det är att både oljan och glykolen är kvar i sina behållareyamaha2pwn skrev:om du tar bort tanken blir det givetvis mkt lättare att komma åt
Men om du är tyst så kan vi väl inte hjälpa dig?gladmrfigo skrev:Tackar för snabba svar grabbar! Var ute nyss och skruvade av tändstiftet och kickade då såg det ut som det skvalpade där nere i! Som när man skakar en hink ungefär. Och det som är lite mystiskt det är att både oljan och glykolen är kvar i sina behållareyamaha2pwn skrev:om du tar bort tanken blir det givetvis mkt lättare att komma åt![]()
Men som sagt kan ingenting om mopeder så det är väl lika bra att jag är tyst