Bytte cylinder till en Motoforce 50 plus (http://twostroke.se/product.asp?product=12922) för min original skar. Skillnaden på cylindrarna är att Original har 5portar och Motoforce 6, även avgasporten på Motoforce cylindern är mycket större, original är strypt med en 50% mindre avgasport (går att porta upp, rekommenderas varmt
Problemet: Den är helt orkelös, är som om den får för lite bensin, men har bytt och testat med massor av munstycken. Mellan 25-30 och 60-65 är den helt död. Bokstavligen, går sämre än en original boatian förfan. Är som cylindern inte går på låga varv? Men när det blir nedförslut så drar den iväg vid 65 och stannar vid en 75-80 (Körde med original rör). Den hastigheten orkar mopeden hålla, fast när den går under 60-65 igen så får man åka i 50 tills nästa nedförsbacke. Starter är inga problem, för då varvar den genom kopplingen.
Har bytt munstycke, allt mellan 65-88 och även 110. Över 84 blöddrar den bara. Har bytt reeds mellan Original stål och Karbon utan resultat, har bytt topplockpackningen mellan både original och den tunnare som man får med i cylinderkitet. Även cylinderfots packningen är bytt, avgaspackningen lika så, Har bytt packningen i membran blocket och insuget. Kollat så allt är tätt. Även bytt rör mellan Avstrypt original och Leovince TT rör, vikter mellan 3g till 6. Även bytt mellan 3 olika remmar.
Jag tycker problemet är någonstans i variatorn, är som om vikterna går ut för långt och cylindern inte orkar varva upp med dem på så låga varv. Är precis som vikterna är för tunga, men jag har bytt mellan: 3g, 3.5g,4g,4.5g,5g,5,5g,5,8g. Även lagt tre stycken original vikter på 6g(eller vad dom väger) utan positivt resultat. Den varvar ur som den skall på central stödet.
Innan min original cylinder skar så gick mätaren över 80 km/h plant, även klockat den till 80 med GPS. Även accet var underbart.
Setupen är: Leovince TT, Karbon reeds, 3g vikter, 15% kopplingsfjädrar, 80munstycke för tillfället, RMS variator, 21mm insug, original förgasaren 12mm, clipset på mitten (har testat och flytta den också) Luftburken och snorkeln är kvar.
Har spenderat 7timmar utan vidare resultat på mopeden efter cylinder bytet, börjar få slut på ideer, så twostroke.se.... Någon som varit med om liknande och löst problemet?
Tack på förhand,
bjuder på stav och grammatik-fel som vanligt.