problem med nya delar :(

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
hyper_emil
Elmoped

problem med nya delar :(

Inlägg av hyper_emil »

tja! hörde av lillebrorsan att ni va grymma på detta forumet så hoppas ni kan ge mig några härliga svar! :)

Jag kör en suzuki katana ac från 99 tror jag.

Köpte först ett malossi 70cc sport, ett arrow effektrör och slängde på och opåläst som jag va körde jag med detta med originalförgasare (12mm) och munstycket va 65 och ja... den skar.
Köpte då en arreche förgasare på 21mm med 105 munstycke, ett yasuni r black edition rör och ett athena evo 70cc (hyper).

slängde på grejerna och den ville inte starta, kom dock fram till att vacuum slangen funkade inte. sög lite på den och då startade den på första kicken. ska köpa en manuell bensinkran imon.

Men till det stora problemet nu då, det ryker massivt med vit rök vid gaspådrag och tomgången går inte att ställa in hur mkt jag än vrider på skruven.

Jag uppfattar röken som vit och inte speciellt blå men jag kickade mkt innan den startade så det kanske bara är mkt olja som nu bränns? men efter 5min borde det va borta eller? det känns ju inte rätt när det ryker så och jag vill inte köra den innan det är fixat, snälla hjälp mig!!

hoppas hela händelseförloppet va bra beskrivet, kanske kan va till hjälp för er som är grymma på sånt här? :)
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

vit rök= topplocks packningen
öppna o byt
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
hyper_emil
Elmoped

Inlägg av hyper_emil »

säker? för den är helt ny
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

hyper_emil skrev:säker? för den är helt ny
¨

Felmonterad då.
Användarens profilbild
hyper_emil
Elmoped

Inlägg av hyper_emil »

ajdå, men jag satte den ändå efter "mönstret" i cylindern och topplocket. skumt men jag ska kolla det imorgon! tack :)
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Som det har nämnts att de e topplockspackningen..
För när de ryker vitt så tar den glykol "/
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
hyper_emil
Elmoped

Inlägg av hyper_emil »

jag kanske inte va så tydlig men det är en ac, luftkyld alltså så någon glykol finns inte..
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

prova att byta topplockspakningen ;)
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Jag är lite smått förvirrad då Suzuki Katana är typ en 1000cc (eller ngt sånt) 4 taktare :? Att tomgångsskruven inte påverkas kan vara att blandningsskruven står fel
Användarens profilbild
hyper_emil
Elmoped

Inlägg av hyper_emil »

trodde att ni skulle första att jag menade suzuki katana (50cc) eftersom det är ett scooterforum för 2-taktare.
men men, fick igång den idag och den slutade ryka, går dock inte så bra som jag förväntade mig, visst den går som ett as men inte riktigt det jag ville.
kanske måste byta kopplingsfjädrar? ska man ha hårdare då?
Användarens profilbild
a6lex
Svårstartad skrothög

Inlägg av a6lex »

hyper_emil skrev:trodde att ni skulle första att jag menade suzuki katana (50cc) eftersom det är ett scooterforum för 2-taktare.
men men, fick igång den idag och den slutade ryka, går dock inte så bra som jag förväntade mig, visst den går som ett as men inte riktigt det jag ville.
kanske måste byta kopplingsfjädrar? ska man ha hårdare då?
Ska du ha hyper måste du byta hela kraftöverföringen förutom slutväxeln.
Sen måste allt ställas in ordentligt och vill du den ska gå ännu värre så gör en avstämd pipa till den.
Pojkar växer inte, bara leksakerna som blir större
Användarens profilbild
hyper_emil
Elmoped

Inlägg av hyper_emil »

jo jag vet, ska nog inte bli så avancerat på min moppe.. dock så är det ju fortfarande en hyper cylinder på så den går ju bra :) men ska jag ha gårdare fjädrar på? sen gick den inte så snabbt heller, 80-90 bara..
Skriv svar