satte precis på en speedcontrol på min aerox med 4,9 grams vikter.
då gick den ok. (varvade ganska mkt)
sedan satte ja på en Hebo +50 tryckfjäder & polini´s lättta kopplingsfjädrar
så varvade den lika mkt fast den gick lite sämre.
är de tyngre vikter ja behöver eftersom ja bytta tryckfjäder då lr?'
Aerox 03
Setup:
Rör: Gianelli Extra
Cylinder: Original
Förgasare: Original
Variator: Polini Speedcontrol 4,9 g vikter
Koppling: Original
Tryckfjäder: Hebo +50
Aerox 03
Setup:
Rör: Gianelli Extra
Cylinder: Original
Förgasare: Original
Variator: Polini Speedcontrol 4,9 g vikter
Koppling: Original
Tryckfjäder: Hebo +50
Aerox 03
Setup:
Rör: Gianelli Extra
Cylinder: Original
Förgasare: Original
Variator: Polini Speedcontrol 4,9 g vikter
Koppling: Original
Tryckfjäder: Hebo +50
har inte kvar original tryckfjädern.
har en orange som ja inte vet hur hård den är.
men testade båda den oranga & Hebo på en raka och Hebo tryckfjädern gick i 77 & den oranga i 74 men då gick den somsagt lite goare, den varvade inte så jävla mkt.
visst min koppling slirar som fan i starter , kommer knappt iväg.
men moppen går fint på höga varv.
så behåller den oranga nu & sen blire 17,5 förgasare med luftfilter & ny koppling.
Aerox 03
Setup:
Rör: Gianelli Extra
Cylinder: Original
Förgasare: Original
Variator: Polini Speedcontrol 4,9 g vikter
Koppling: Original
Tryckfjäder: Hebo +50
om du byter tryckfjäder till en effektrörs setup kommer du antagligen förlora kraft och ökat remslitage och tryckfjädern har inget med hur mycket kopplingen slirar utan det är kopplingsfjädrarna du ska byta isf
gianelli är det bästa lågvarviga till org cylindern. men byt till hårdare kopplingsfjädrar och den mjukare tryckfjädern. du kan känna med handen vilken som är mjukare