Hallå tsr, detta är egentligen en rätt simpel grej, jag har pinsamt nog bara inte tänkt ut hur jag ska lösa problemet. Utan att köpa nytt.
Till "problemet" min koppling har börjat slira samt att man inte kan frikoppla helt. Och kopplingen tar väldigt långt ut, dvs att den största delen av läget de olika lägena är onödiga, för den frikopplar helt en ca 1 cm. Dvs att den verkar när man dragit in koplingen ca 1cm. Så helst så vill jag ha läget där dragläget är i mitten av kopplingsrörelsen och inte längst ut.
Hur ska jag göra för att rätta till så att den frikopplar helt, utan att den slirar, samt flyttar in dragläget mer i mitten av "handtagsrörelsen. Och allt detta utan att köpa ny kopplingsvajer.
Nå hur ska jag nu göra?
Det är förresten en Derbi drd racing 06.
Jag hade inte pelat på kopplingen när den plötsliigt började slira och inte frikopppla helt. Det hände under ett stegringsförsök.
MrAndersson skrev:skruva isär kopplingen kolla lamellerna o spänn kopplingfjädrarna funkade på min
Hur spänner man kopplingsfjädrar? O.o
+1 ...
det skulle jag också vilja veta hur man gör
Asso kopplingsfjädrarna sitter ju med skruvar, ta en skrivmejsel som VERKLIGEN passar så du inte rundar skruvhuvudena o vrid åt klockans håll tills skruvarna inte går att skruva in mer så har du "spänt" kopplingsfjädrarna. Vet inte vad man ska kalla de annars Min slira vred skrivarna ett halvt varv o den sluta slira