Stalker rasslar,hackar på låga varv o kommer inte upp i höga

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
PumperE
Elmoped
Kontakt:

Stalker rasslar,hackar på låga varv o kommer inte upp i höga

Inlägg av PumperE »

Tjenare, har ett problem med min nyinköpta stalker 02. När jag köpte den gick den kanon och startade utan problem. Sedan så efter två dagar så fyllde jag på och tankade (95) och när jag ändå höll på fyllde jag på tvåtaktsolja.

Sedan efter tankningen blev den allt mer svårstartad, krävs att jag kickar ca 15 gånger minst och drar halvgas för att den ska starta, efter den gick igång men det rassla som på låga varv i motorn. Det slutade efter någon minuts körande. Men igår då så när den gick igång så rassla det och den kunde inte gå upp i några höga varv. Den bara dog, sedan när man försökte kicka kom det en poff ur avgassytemet efter det går den knappt att starta, om den startar kommer den knappt ifrån tomgången..

Trimmet som är på den enligt försäljarn är: borttagen blindtarm och dragen v-ring.

Kan inte så mycket om motorer med variatorer, hållt på och mecka med en gammal mt5:a i förra sommarn, men ville nu köra automat..

Någon som vet vad det kan vara ?
tack på förhand :)
:)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Re: Stalker rasslar,hackar på låga varv o kommer inte upp i

Inlägg av KarlssoN^ »

PumperE skrev:Tjenare, har ett problem med min nyinköpta stalker 02. När jag köpte den gick den kanon och startade utan problem. Sedan så efter två dagar så fyllde jag på och tankade (95) och när jag ändå höll på fyllde jag på tvåtaktsolja.

Sedan efter tankningen blev den allt mer svårstartad, krävs att jag kickar ca 15 gånger minst och drar halvgas för att den ska starta, efter den gick igång men det rassla som på låga varv i motorn. Det slutade efter någon minuts körande. Men igår då så när den gick igång så rassla det och den kunde inte gå upp i några höga varv. Den bara dog, sedan när man försökte kicka kom det en poff ur avgassytemet efter det går den knappt att starta, om den startar kommer den knappt ifrån tomgången..

Trimmet som är på den enligt försäljarn är: borttagen blindtarm och dragen v-ring.

Kan inte så mycket om motorer med variatorer, hållt på och mecka med en gammal mt5:a i förra sommarn, men ville nu köra automat..

Någon som vet vad det kan vara ?
tack på förhand :)
kolla basic saker, så som; byta tändstift och göra rent luftfiltret.

blandar du olja i tanken, eller separat ?
PumperE
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av PumperE »

Jag blandar separat. Men ska pröva byta tändstift och göra rent luftfiltret, om inte det funkar, ska jag pröva ta bort separata oljeblandningen och blanda i tanken ?
:)
Skriv svar