Tjena! Blev tagen av polisen för en månad sen och fick tillbaka den för ngn dag sen och dem tog mitt rör så nu undrar jag vilket rör ni skulle rekommendera.
Jag är väldigt sugen på antingen Leo Vince zx-Chrome eller Stage6 Pro Replica Chrome/carbon. svar uppskattas!
Born2Ride skrev:hatar zx, jävla skit rör, tycker absolut du ska välja stage6 pro replica till original cylindern!
Men hur är det i topp och axx gämfört med zx?
Leovince zx : lågvarvigt bra acceleration i början men segar upp i hastighet på höga varv, sen får man inte ut så mycket effekt av det.
(tycker bättre om original röret om man ska köra lågvarvigt)
Stage6 pro replica är högvarvigt, tycker absolut att det är ett av dom bästa rören till original cylindern bra topp dessutom.
Born2Ride skrev:hatar zx, jävla skit rör, tycker absolut du ska välja stage6 pro replica till original cylindern!
Leovince zx : lågvarvigt bra acceleration i början men segar upp i hastighet på höga varv, sen får man inte ut så mycket effekt av det.
Stage6 pro replica är högvarvigt, tycker absolut att det är ett av dom bästa rören till original cylindern bra topp dessutom.
Men den är jämn i hela accelerationen upp till topp hastighet eller är den as seg til 10-20 sen kommer effekten ?
min drog iväg först vid 30 men när den drog så då jävla drog den men då hade jag inte ställt in den alls i kopplingen men då om du ska få den o dra direkt så måste du ha jävligt starka koplingsfjädrar och lätta vikter.
aerox1995 skrev:
Men den är jämn i hela accelerationen upp till topp hastighet eller är den as seg til 10-20 sen kommer effekten ?
Beror på hur man ställer in variatorn, min drog iväg nästan från start.
Born2Ride skrev:
Beror på hur man ställer in variatorn, min drog iväg nästan från start.
Okej, så med 17,5mm, stage6 insugskit,4,1gr, Röda kopplingsfjädrar och hårdare tryckfjäder hur tror du den skulle gå då?
jo klart. har ungefär 100 % starkare kopplingsfjädrar och 3.75 grams vikter på min för ett zx rör för att den ska dra från start. så kan tänka mig att s6 röret måste ha ännu starkare fjädrar?
Jag kör med malossis röda fjädar, vet inte vad det är för hårdhet på dom men dom är förjävla starka 3,5g vkter borde funka bra.
tryckfjädern ger du fan i att byta om du ska köra med original cylindern
vågar inte chansa vad den kommer gå men den kommer gå jävligt mycket bättre gämnfört med zx.
jag skulle köpt yasuni z, bara vad jag tycker.
och leovince zx är fan inte skit bara för det är lågvarvigt och det funka skit bra med original cylinder på min.
STAGE 6 TYCKER JAG ÄR BRA HAR DET TSM MED STAGE 6 VIKTER 3.5 OCH HAR GRYMT AXX FRÅN O TILL 100. HAR DRAGEN V-RING 3.5 VIKTER OCH RÖRET RESTEN ORGINAL. HAR GRYMT AXX MED DET ÄR SÅ JÄVLA NÖJD MED RÖRET.
AEROX 06 skrev:STAGE 6 TYCKER JAG ÄR BRA HAR DET TSM MED STAGE 6 VIKTER 3.5 OCH HAR GRYMT AXX FRÅN O TILL 100. HAR DRAGEN V-RING 3.5 VIKTER OCH RÖRET RESTEN ORGINAL. HAR GRYMT AXX MED DET ÄR SÅ JÄVLA NÖJD MED RÖRET.